pondělí 27. března 2023

Tiramisu a zahrada v březnu

 Kdo by neměl rád tiramisu? My tedy jo a dávno pryč jsou časy kdy jsme dělali tiramisu z pomazánkového másla a kulatých piškotů. Recept na tohle jsem si tak trochu upravila z několika receptů, které jsem našla na internetu a nedám na něj dopustit.
Na vyfocení k receptu mi zbyl poslední kousek, zmizelo během pár minut.


  • 500 g mascarpone
  • 3 vejce
  • 3 lžíce cukru moučka
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 šlehačka min. 33%
  • 1 a 1/2 balení dlouhých piškotů
  • 250 ml silné kávy( bez logru)
  • panák amareta
Žloutky a cukry našleháme do světlého krému. Přidáme mascarpone a šleháme do hladkého krému. Potom přidáme šlehačku a šleháme ručním šlehačem na nejvyšší otáčky až krém zpevní. 

Bílky vyšleháme do pevného sněhu a lehce, převracením vmícháme do krému. Piškoty namáčíme do kávy s amaretem a dáváme na dno formy těsně vedle sebe. Na piškoty rozetřeme 1/2 krému, zase naskládáme namočené piškoty a rozetřeme druhou polovinu krému. Povrch posypeme kakaem přes jemné sítko a tiramisu necháme do druhého dne v ledničce rozležet. Potom krájíme na kostky a podáváme.
💚💚💚

No a co jinak? Na zahrádkách už to chvílemi vypadá docela jarně, ale co naplat pořád je březen a tak ke slovu skoro každý večer přicházejí ještě i svíčky a kamna 😀 a i krmítka jsou pořád v obležení







Přeji vám pohodové jarní dny a děkuji za vaše zastavení

💛💛💛

6 komentářů:

  1. Tiramisu mám také moc ráda. Zahrádku se krásně probouzí. Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, tiramisu máme taky moc rádi a vždy rychle zmizí. Na zahrádce ti to hezky kvete , jen je škoda, že se tak ochladilo. U nás už kvetou meruńky a v noci je naráz -2 , asi letos nebudou .
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  3. Vlasti, tiramisu jsem dlouho nedělala a máme ho tak rádi...
    Ráda jsem se podívala na tvou krásnou zahradu!
    Měj se moc hezky, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Tiramisu jsem už dlouho nedělala, receptík jsem si už vytiskla.
    Na zahradě Ti to krásně kvete. U nás dnes v noci nachumelilo, ale vysvitlo slunce, takže teď zrovna sníh leží už jen tam, kde je stín.
    Hezké odpoledne!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. tetkapernikarka
    Krásné, Vlasti :-) Jak to na talíři, tak i to v zahradě :-) :-)
    Přeji pěkný týden a zároveň i hezké Velikonoce :-) Alena

    OdpovědětVymazat