neděle 12. března 2023

Na skok v Třebíči

 Okolo Třebíče jezdíme párkrát do roka při cestách za mladými do Brna, ale na návštěvu tohohle historického a do seznamu Unesco zapsaného města pořád nějak nebyl prostor. A tak letos v únoru, tak trochu mimo plán se to konečně povedlo. Všechno začalo loni v říjnu, když nám kvůli nemoci zrušili divadelní představení Báry Hrzánové  Hrdý Budžes a nejen to, ale i pečlivě naplánovaný prodloužený víkend. Divadlo bylo nakonec přeloženo na poslední únorové pondělí. No jet v pondělí z jižních Čech do divadla do Brna to je vážně výhra, ale co vám budu povídat, stálo to za to! Odpoledne strávené s dětmi a večerní představení, které zraje jako víno - loni oslavilo dvacet let od své premiéry a bylo to všechno vážně skvělé.

No a v úterý ráno jsme vyrazili k domovu a tentokrát né po dálnici, ale pěkně postaru přes Třebíč.

Počasí nám docela přálo, bylo mrazivé slunečné dopoledne, ale fučel ledový vítr. Takže zase trochu změna plánu. Prohlédli jsme si zrekonstruované náměstí a zamířili k bazilice sv. Prokopa. Soukromá prohlídka baziliky i s průvodkyní takhle v únoru mě moc mile překvapila. A nakonec židovské město, to už jsme jenom v rychlosti proběhli, protože byla opravdu zima alespoň máme důvod se ještě vrátit.















Než jsem se dostala k dopsání článku, máme tu skoro polovinu března. 
Počasí je pořád spíš zimní, ale na zahradě se to už začíná klubat, tak o tom zase příště.
💚💚💚
Přeji vám pohodové březnové dny a děkuji za vaše zastavení

3 komentáře:

  1. Určitě je Třebíč moc zajímavé město. Já ho mám spojené jen s návštěvami v nemocnici, kde ležel můj nemocný strýc. Takže mám spíše smutné vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, jak vidím, taky máte rádi výzvy :o) A té zastávce se nedivím, Třebíč má naprosto kouzelná místa. Mám to tam moc ráda.
    Děkuji za fotky a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. V Třebíči jsem nikdy nebyla a jak vidím, líbilo by se mi tam. Krásné fotky!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat