neděle 29. ledna 2023

Kynuté buchty trochu jinak

 Dneska jsem na instagramu u Míši Landové narazila na tyhle kynuté rohlíčky. Není to žádná novinka a už jsem je chtěla dávno vyzkoušet, ale těch receptů je všude tolik! No ale vyzkoušeno, ochutnáno a můžu jenom doporučit a recept si tu musím uložit.


300 g hladké mouky
150 ml mléka
2 žloutky
30 g cukru
60 g oleje
15 g čerstvého droždí
špetka soli

Mouku dáme do mísy, uprostřed uděláme důlek do kterého rozdrobíme droždí, přidáme lžičku cukru a zalijeme částí vlažného mléka. Když kvásek vzejde přidáme zbytek surovin a vypracujeme těsto, které necháme na teplém místě vykynout.


Když těsto zdvojnásobí objem, rozdělíme ho na 8 stejných částí a necháme pod utěrkou asi deset minut odpočinout. Potom každý díl rozválíme na oválek, na polovinu namažeme libovolnou náplň. Já jsem dělala ořechovou, ale můžete dát makovou, tvarohovou prostě jakou máte rádi. Druhou polovinu těsta nakrájíme rádýlkem na proužky a stočíme do rohlíčků. Postup je prakticky stejný jako zde.
💛💛💛
Rohlíčky naskládáme na plech, potřeme rozšlehaným vajíčkem. Troubu předehřejeme na 170 stupňů a rohlíčky pečeme asi 20 minut do světlehněda.



No a doma takhle v lednu kousek jara a jak voní!
Přeji vám pohodové dny a děkuji za vaše zastavení 
💗💗💗

8 komentářů:

  1. Nepochybuji,že jsou moc dobré. Už jen fotky lákají. Receptík si opíšu a určitě je někdy upeču.
    Já jsem se letos ještě na hyacint nezmohla :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Super receptík je opsán a určitě budou,no mohla bych přiletět na ochutnávku,ale ještě není duben....pa

    OdpovědětVymazat
  3. Milujeme kynuté těsto, v sobotu jsem pekla jeden plech pudinkových šneků a na druhém seděl skořicovo-ořechový kringel...v neděli večer nebylo na tácu a plechu nic...tak tento týden by mohly mé kluky potěšit rohlíčky ... na ty Vaše je radost pohledět. Děkuji za inspiraci Alena

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti vypadají lákavě, jako harmoniky. Určitě výborné rohlíčky... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Vlastičko, moc Tě zdravím :-) Mě se snad víc líbí víc to "jaro" :-)) ale ty buchty jsou taky hodně lákavé a věřím, že i hodně dobré, kór, když je ořechová náplň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já to jaro aspoň doma potřebuju, zimu vždycky přetrpím s vypětím sil jak já ji nemám ráda!

      Vymazat
  6. anonymní jsem já, Vlasti ...Alena tetkapernikarka :-))

    OdpovědětVymazat