pondělí 2. ledna 2023

Ořechovka

 O vánocích jsme ochutnali naši první ořechovku. Je výborná, ale na můj vkus docela hodně sladká, takže jestli máte taky rádi méně sladké  tak doporučuji ubrat cukru.



Na přípravu cca 1 a 1/4 litru likéru budeme potřebovat 1 kg zelených ořechů v mléčné zralosti trhaných okolo svatého Jana. Záleží na jakém místě ořech roste. Je potřeba aby byl ořech po rozkrojení uvnitř vyvinutý, ale měkký aby z něho ještě vytékala šťáva. Traduje se, že období od sv. Jana + asi měsíc je vyhovující. Já jsem ořechy trhala asi 2 týdny po sv. Janu ( 513 m.n.m.)


Ořechy nakrájíme na čtvrtky, zalejeme je 1. litrem kvalitní vodky a cukerným sirupem připraveným z 250 g cukru a 200 ml vody ( tady už bych klidně 50g cukru ubrala)
Lahev zakryjeme celofánem a zajistíme ho třemi gumičkami. Lahev postavíme na okno a necháme za občasného zatočení lahví 6 týdnů macerovat.


Po několika dnech začne alkohol tmavnout, a za 6 týdnů bude zcela hnědý. Den před tím, než alkohol z ořechů scedíme, si svaříme kořeněný sirup z 250 g cukru ( i tady bych 50 g cukru ubrala), 500 ml vody, 5 hřebíčků, svitek skořice a špetka strouhaného muškátového oříšku. Koření necháme v sirupu do druhého dne vylouhovat, přecedíme a smícháme s alkoholem scezeným z ořechů. Stočíme do lahví a uložíme na několik týdnů do tmy a chladu rozležet. Ochutnáváme kolem Vánoc, je výborná na zlepšení trávení, což se kolem Vánočního hodování určitě bude hodit.



Tak to je první letošní recept. Jestli se zase ořechy urodí, určitě bude ořechovka u nás i letos.
Přeji vám šťastný a spokojený rok 2023 a ať se vám vyplní všechna vaše přání.
Děkuji za vaše návštěvy tady na blogu a připíjím vám naší ořechovkou
💛💛💛



4 komentáře:

  1. Vlasti, já jsem letos dělala ořechovku poprvé podle stejného receptu a souhlasím, že je třeba použít méně cukru. Jinak se mi celkem podařila.

    OdpovědětVymazat
  2. Nikdy jsem ořechovku nedělala, protože v našem okolí zdroj ořechů bych marně hledala. :-).
    Měj pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Také děláme pravidelně každý rok ořechovku a většinou ji rozdáme jako dárek někomu známému.

    OdpovědětVymazat