neděle 25. dubna 2021

Wool roll bread aneb vlněná roláda

 Tenhle moučík má evokovat klubko vlny, proto vlněná roláda.
Jsou to vlastně trochu jinak zamotané kynuté buchty. Recept je z Pradobrot a držela jsem ho úplně přesně. My tedy máme rádi kynuté buchty hodně plněné, takže příště udělám náplň klidně z jedné a půl dávky. 



330 g hladké mouky
15 g čerstvého droždí
150 g mléka
50 g cukru krupice
50 g rozpuštěného másla
1 vejce
2 g soli

Do mísy dáme mouku, uprostřed uděláme důlek, rozdrobíme droždí, přidáme trochu cukru a vlažného mléka a necháme vzejít kvásek. Přidáme ostatní suroviny a nejlépe v robotu vypracujeme hladké těsto. Těsto necháme asi hodinu kynout, než se zvětší na dvojnásobek. 
Potom těsto rozdělíme na pět dílů, uděláme bochánky, zakryjeme utěrkou a necháme ještě 10 minut odpočívat. 

V mezičase si připravíme náplň:
125 g tvarohu
70 g mletého máku
1 vejce
40 g cukru
1 lžička skořice
Mě se náplň zdála řídká, tak jsem přidala asi 10 namletých kulatých piškotů.

Každý dílek těsta vyválíme na oválek, 1/3 nakrájíme na proužky a na 2/3 natřeme náplň, zarolujeme, kraje balíme dovnitř aby náplň nevytekla. Čtyři roládky dáme po obvodu máslem vymazané dortové formy o průměru 20-22 cm pátou roládku rozřízneme na půl a vložíme doprostřed.
Necháme ještě cca půl hodiny kynout, po nakynutí potřeme vlažným mlékem. 
Pekla jsem na 170 stupňů 40 minut do zlatohněda
Určitě by se dala použít jakákoliv nádivka, tvarohová, ořechová, prostě co máte rádi




Musíme si to chladné jaro nějak zpříjemnit co?
U nás je každé ráno mrazík. A přes den, i když svítí sluníčko fouká ledový vítr.
Na zahrádce už tu a tam něco kvete, ale stromy jsou pořád smutně holé. Máme prý za sebou nejstudenější duben za posledních 80 let a ani květen zdá se nebude lepší.





Přeji vám klidné jarní dny a děkuji za vaše návštěvy a komentáře :)

7 komentářů:

  1. Vlasti, já začnu tím chladným počasím, tak jak píšeš i Ty, sluníčko svítí, ale fouká studený vítr.Snad včera bylo u nás bez větru, hned jsme to využili na posezení venku. Dnes už zase pěkně vyfukovalo. Při procházce to bez kapuce na hlavu nejde.V noci kolem nuly,takže, co mám vysázené muškáty, tak na noc schovávám. A Vlněná roláda? To je zajímavé zpracování :-) A taky jsi mě momentálně inspirovala....tento týden budou u nás nějaké buchty :-))
    Máš pěknou zahrádku :-) pa Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti o chladném počasí raději pomlčím, máme jej už plné zuby, vrcholky hor stále vidíme zasněžené. O tom, že by se dalo při procházce sednout není řeč. ☺ Už se určitě dočkáme lepšího počasí, není možné. Tobě to nádherně kvete. Wool - roll vypadá náramně dobře, možná zkusím. ☺ ♥ ☺

    OdpovědětVymazat
  3. roláda se povedla, hezké dny,Sv.

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, krásně Ti kvetou tulipány. Mně letos nějak ani nevykoukly, asi někam zmizely. :o) Jo, také jsem slyšela, že letošní duben je nejchladnější. A těch teplotních mínusových rekordů co padlo, ... děs.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak jsem přeskočila tu roládu, ta vypadá luxusně. Má a tvaroh můžeme, takže recept opisuji. D.

      Vymazat
  5. Receptík dnes využiju. Kynuté těsto to je moje a i ostatní z rodiny si určitě nabídnou.
    Ano,ano, jaro už se konečně klube. Ovšem tulipány mi ještě nekvetou. Je to tady u nás v Podkrkonší prostě dost opožděné.
    Hezkou prvomájovou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Vlasti moc se mi líbí Tvoje vlněná roláda. Kynuté věci peču často a ráda, tak ho určitě vyzkouším. A vlny mám ráda, protože pořád něco montuju. Také jsem radši, když je náplně víc než míň, není to pak tolik suché. Takže Ti moc děkuju za tip a ráda k Tobě zase zavítám. Zdraví Tě Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat