sobota 16. prosince 2023

Vosí hnízda

 Nejoblíbenější cukroví mého manžela. Já je zase tak moc nemusím, ale šoulám je každé Vánoce.
Recept tu někde v hloubi blogu je, ale určitě stojí za připomenutí, protože tohle jsou ta nejlepší vosí hnízda 😀
 
 
  • 200 g kulatých piškotů
  • 150 g moučkového cukru
  • 50 g mletých oříšků
  • 40 g másla
  • 2 polévkové lžíce rumu
  • 1 polévková lžíce kakaa
    • 3 lžíce mléka (pokud je těsto drobivé mléko přidáme )
     Piškoty a ořechy nameleme na jemnou moučku. Ze všech surovin uděláme tvárné těsto a vytlačujeme vosí hnízda, která plníme krémem.
     
    Původní krém k tomuto receptu:
    100 g másla, 100 g cukru moučka, 1 žloutek, 2 lžíce rumu
    metličkou vyšleháme hladký krém, plníme hnízda, která lepíme na piškot.
     
    Já jsem si poslední dobou oblíbila univerzální bílkový krém, který se po ochucení různými příchutěmi dá použít na plnění veškerého cukroví.
     

    Sněhová nadílka je prakticky pryč. Jen tam kde byly hromady odházeného sněhu ještě něco málo zůstalo.
    Včera jsme vyrazili pro stromečky a já jsem neodolala a dovezla si ještě jednoho prcka v květináči.
    Má kompletní kořenový bal a tím pádem i velkou šanci na další růst, jsem zvědavá jestli nám jedlička přežije do příštích Vánoc.
     



    Přeji vám krásný třetí adventní víkend a děkuji za vaše zastavení 
    💛💛💛

    2 komentáře:

    1. Tak toto cukroví nedělám. Je pravda, že já ho nemusím a vlastně jsem ani nikdy nezkoumala, jak to mají zbývající členové rodiny. Ale nikdo se nikdy neozval, proč ho nedělám. :-)
      Sníh nám zmizel, Vánoce budou zřejmě zase na blátě. Co naděláme, nic.
      Jedlička vypadá moc hezky, myslím, že má šanci to u Tebe zvládnout. Zahradu opečováváš perfektně, tak je jasné, že i u tohoto stromečku to bude také tak.
      Měj příjemnou třetí adventní neděli !
      Hanka

      OdpovědětVymazat