úterý 19. prosince 2023

Perníčky nesmí chybět

 Vánoce jsou už vážně za rohem. Všichni už máte určitě napečeno a nazdobeno, ale letošní perníčky si sem pro inspiraci svoji i vaši musím uložit. Sice už jsem je z většiny rozdala, ale letošní trochu upravený recept sem pro velký úspěch vkládám taky.

100g medu
80g másla
2 vejce
150g cukru moučka
2 lžičky koření do perníku
1 lžička skořice
1 lžička sody
100g žitné hladké mouky 
400g pšeničné hladké mouky
 
Med a máslo rozpustíme a necháme vychladnout na pokojovou teplotu. Do směsi zašleháme vejce, cukr a koření. Mouky smícháme se sodou a prosijeme do vaječno medové směsi. Vypracujeme těsto, které by mělo být spíš měkčí, zabalíme ho do fólie a necháme minimálně jeden den odpočinout. Upečené horké perníčky potíráme rozšlehaným vajíčkem.





 A dneska cestou z práce zapadající sluníčko čarovalo, no není to nádhera?



 Přeji vám klidný poslední předvánoční týden a děkuji za vaše zastavení

💛💛💛

6 komentářů:

  1. Na Tvoje perníčky je radost pohledět. Jsou krásné. Recept si opíšu a zkusím. Mám svůj letitý, ale něco jiného zkusit mohu.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Perníčky jsem letos nedělala, ale Ty je máš nádherně nazdobené. Takhle krásné jsem je neměla nikdy. A to jsem se vždy snažila. Měj se fajn. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou nádherné. Vyzkouším je na velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  4. Perníčky máš nádherné. Bylo by mně líto je sníst.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, obdivuji vaše tlačené perníčky. Pořídila jsem si formy, ale nedaří se mi vychytat recept. Prosím o radu, děláte je ze stejného receptu, který je výše uveden?

    OdpovědětVymazat