neděle 30. dubna 2023

Focaccia se slaninou a karamelizovanou cibulí

 Recept na tuhle dobrotu mi tak dlouho nabízel Instagram až jsem neodolala a dneska ji udělala k večeři a ano je báječná a to těsto! Jiné už určitě dělat nebudu a recept si musím uložit sem, než se ztratí v propadlišti internetu.



Těsto je na jeden velký plech:

490 g hladké mouky
330 ml teplé vody
1/2 kostky droždí
1 lžička soli, 1 lžička cukru
3 polévkové lžíce olivového oleje
3 snítky tymiánu, nasekat

Mouku vložíme do mísy robota, uprostřed uděláme důlek a rozdrobíme do něj kvasnice, přidáme cukr, trochu vody a rozmícháme kvásek. Po vzejítí kvasnic přidáme zbytek surovin a vypracujeme poměrně řídké těsto, které necháme půl hodiny při pokojové teplotě odpočinout.
Potom těsto přendáme do olejem lehce vymazané mísy, zakryjeme fólií a dáme do ledničky na tři hodiny pomalu kynout.
Potom těsto zmáčkneme a naolejovanýma rukama roztáhneme na olejem vymazaný pečící papír.
Než těsto na plechu nakyne připravíme náplň :

2 velké cibule
2 lžíce oleje
2 lžíce worcestru
50 g anglické slaniny
100 g sýru já jsem dala 50g goudy a 50g parmazánu (nahrubo nastrouhat)
1 středně velký brambor na tenké plátky (nemusí být)


Slaninu opečeme na pánvi z obou stran, vyndáme ji, přidáme olej a na půlkolečka nakrájenou cibuli a 5 minut ji opékáme, přidáme worcester a necháme ještě asi 2 minuty zkaramelizovat.

Bramboru nakrájíme na tenké plátky a necháme ji přejít varem. Plátky brambory osušíme v papírové utěrce. 

Těsto poklademe opečenou slaninou, posypeme polovinou sýra, zkaramelizovanou cibulí a poklademe plátky bramboru navrch nasypeme druhou polovinu sýra. 

Troubu vyhřejeme na 230 stupňů, zatím nám focaccia dokyne a pečeme 10 minut na 230, pak teplotu snížíme na 200 a dopečeme ještě 15-20 minut do růžova.



Přeji vám krásný 1. máj a děkuji za vaše zastavení 
💗💗💗

3 komentáře:

  1. Vlasti, focaccia vypadá báječně. Děkuji za recept, určitě vyzkouším.
    Měj se krásně , přeji pěkný 1. máj .

    OdpovědětVymazat
  2. Láká mne zkusit tento recept. Takže až se mi bude chtít, dám se do toho :-).
    Měj se Vlasti, moc hezky!'
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Tetkapernikarka
    Vlasti, děláš mi chutě 😁 Vypadá moc dobře a já při nejbližší příležitosti budu ráda zkoušet 😊 Takové věci jsou u nás vítány, jestli to vyloženě nepokazim 😁 bude doma spokojenost 😁 Díky za inspiraci i recept. Přeji krásné dny 😊🍀🌞 Alena

    OdpovědětVymazat