čtvrtek 3. listopadu 2022

Housky se sýrem

 Listí z liliovníku ve kterém jsem housky fotila je už dávno uklizeno, ale teprve teď jsem se dostala k sepsání receptu. Inspiraci jsem našla u Báry-máma peče doma a jsou opravdu výborné, syté a jen tak namazané máslem jsou úplně nejlepší.


250 ml vlažného mléka
1/2 kostky droždí
6 g soli
500 g hladké mouky
25 g cukru
45 g rozpuštěného vychladlého másla
60 g nastrouhaného parmazánu
1 vejce do těsta+ 1 na potření housek
sezam a mák na posypání
💛💛💛
Do mísy prosejeme mouku, uprostřed uděláme důlek do kterého rozdrobíme droždí, zalejeme ho částí vlažného mléka a necháme 15 minut na teple vzejít kvásek.
Potom přidáme zbytek surovin a vypracujeme vláčné těsto, které necháme cca hodinu kynout.
💛💛💛
Vykynuté těsto rozdělíme na 12 stejných částí, vytvarujeme kulaté bochánky. Protože je právě čas dýní, zavázala jsem je provázkem do podobného tvaru a nechala ještě 20 minut dokynout


Vykynuté houstičky potřeme rozšlehaným vejcem, posypeme sezamem a mákem a pečeme ve vyhřáté troubě na 180 stupňů asi 30 minut



Vyzkoušejte, určitě nebudete litovat.
Přeji vám pohodové listopadové dny a děkuji za vaše zastavení
💛💛💛

6 komentářů:

  1. Vypadají báječně. Díky za recept. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. príma tip na víkend, překvapím rodinu, děkuju.... Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Ach jo! Zase recept, který mne fakt láká. Nejdříve, ale musím upéci ten věnec !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasný nápad. Škoda, že moji hoši nejsou kreativní a neocení. Makový květ jsem už upekla, chutnal moc. Zítra se dám do posvícenských koláčů, manžel na ně dostal chuť, koupil mák, tvaroh, švestková povidla máme domácí a z jablek se právě dodělávají v troubě. Má pršet, na zahradu nemůžu, budu se tedy patlat s koláči (PS mám je také ráda, ale ty od tety, bez práce, byly nejlepší) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No upřímně, vyndavat ty provázky bylo peklo, ale co by člověk pro hezkou fotku neudělal :D příště budou klasické housky to těsto je vážně skvělé! No a koláče, to je klasika a zaručený úspěch u strávníků. U nás chladne dýňový koláč, moje premiéra jsem zvědavá až zakrojím :)

      Vymazat
    2. Zkusila jsem dnes, vázala jsem režnou nití, kterou jsem natřela sádlem, i tak nebylo rozvazování žádná skvělá zábava, ale těsto je opravdu vynikající Alena

      Vymazat