sobota 2. února 2013

Strakatá bábovka

Recept na tuhle bábovku jsem našla v kuchařce dr. Oetkera Pečeme s láskou 8 a je výborná opravdu doporučuji vyzkoušet.






250g změklého másla
250g cukru
1 vanilkový cukr
5 vajec
1 zakysaná smetana
350g hladké mouky
1 prášek do pečiva
100g mletých loupaných mandlí
1 čokoládový pudinkový prášek
1 vanilkový pudinkový prášek
lříce kakaa

Postup:
Změklé máslo vyšleháme s cukry postupně zašleháme celá vejce a zakysanou smetanu. Smícháme mouku s kypřícím práškem a na nejnižším stupni zašleháme do vaječné hmoty.Mě se těsto zdálo hodně husté, tak jsem přidala asi 50 ml mléka.

Polovinu těsta dáme do jiné mísy. Do jedné poloviny vmícháme 75g mandlí a vanilkový pudink. Do druhé poloviny zbytek mandlí, kakao a čokládový pudink.

Formu vymažeme a vysypeme a po lžících vkládáme střídavě bílé a tmavé těsto.
Pečeme na 170 stupňů asi hodinu. Jestli je bábovka pečená vyzkoušíme špejlí.



18 komentářů:

  1. Také dělám bábovku snad na tisíc způsobů :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Bábovku z kysané smetany neznám, to musím zkusit:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. Bábovka musí být výborná, s kysanou smetanou a pudinkem, to jsem ještě nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
  4. Ta je nejen dobrá, ale díky vaší formě nádherná.Jindra

    OdpovědětVymazat
  5. Ta Tvoje bábovka je krasavice!!!Daja

    OdpovědětVymazat
  6. Vlastičko, vypadá úžasně, hned bych si kousek dala...
    Měj se hezky, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Bábovka vypadá moc dobře. Ale mě se víc líbí dečka pod ní. :D

    OdpovědětVymazat
  8. Mramorová bábovka vypadá nádherně!

    OdpovědětVymazat
  9. Ja jsem ji zvladla upect a je mi 12. Je oprvdu výborná.

    OdpovědětVymazat
  10. tak ta nema chybu..zitra se na ni vrhnu

    OdpovědětVymazat
  11. Recept určitě vyzkouším, jen velká zvědavost na formu je parádní ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, formu jsem objednala tady http://www.nordic-ware.cz/babovkove-formy ale není to zase takový zázrak jak reklamují, docela špatně se vyklápí a tak ji ani moc nepoužívám

      Vymazat
  12. Vlasti, děkuji za info. Tam nakukuji a zatím jsem odolávala(koupila jsem keramické, tak proto odolávám) formy se mě líbí, cena méně, ale myslela jsem, že se vyklápí dobře. Děkuji tím jsem ušetřila na keramiku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlatá keramika, zrovna jsem jednu nádhernou koupila dceři k vánocům, byla nadšená http://www.fler.cz/zbozi/babovka-velka-3361446

      Vymazat