sobota 13. listopadu 2021

Svatomartinské rohlíčky

 Krásný sobotní večer vám přeji!
Vím, s receptem přicházím pozdě, ale tak to mám pokaždé, když nějaká událost přijde ve všední den.
Po práci se mi už do žádných velkých akcí pouštět nechce a navíc tenhle recept od Moniky z Kopečku je tak známý, že si ho sem spíš ukládám pro svoji potřebu.
Rohlíčky máme rádi a peču je často i během roku, ale spíš svůj starý recept z kynutého těsta, tyhle jsem dělala poprvé a musím uznat, že jsou vážně skvělé.


400 g hladké mouky
250 g másla
250 g zakysané smetany
lžička prášku do pečiva
špetka soli

Těsto jsem si připravila večer a do rána ho odložila do chladu ( není to nutné, stačí těsto odložit na jednu až dvě hodiny do ledničky)
Potom jsem těsto rozdělila na 6 stejných dílů. Každý díl vyválíme do kruhu, rádýlkem nakrájíme na 8 dílů. Na širší konec dílku klademe náplň. Já jsem dneska dávala hrušková povidla a ořechovou nádivku.
Od širšího konce stáčíme rohlíčky, cípky lehce přeložíme přes náplň aby nám nevytekla.
Rohlíčky můžeme potřít rozšlehaným vajíčkem, ale není to nutné.
Pečeme na 180 stupňů asi 25 minut do růžova.
Teplé rohlíčky pocukrujeme.






No a abychom si rohlíčky zasloužili, vyrazili jsme na pořádnou procházku. Sice bylo nevlídno a pořádná mlha, ale při pohybu nebylo vůbec špatně.


Přeji vám pohodový sobotní večer a děkuji za vaše zastavení :)

5 komentářů:

  1. Vlasti, pekla jsem je podle stejného receptu, jen bez toho prášku. U nás byly s ořechy a makem. Máš je jako malované!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, já mám tenhle recept ještě od babičky, ale bez prášku do pečiva. Na Martina peču ale kynuté, s mákem. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Vlasti, rohlíčky máš přímo luxusní. Recept si určitě opíšu a vyzkouším.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Rohlíčky máš jako malované. Já na Martina peču rohlíčky z těsta kynutého, ale tento receptík od Moniky z kopečku mám taky opadaný a už jsem podle něj rohlíčky pekla.
    Hezké pondělí !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. To musela být dobrůtka. Také je dělávám, ale mám trochu jiný recept.

    OdpovědětVymazat