pátek 19. července 2024

Jak k nám přišla velká voda



 Začalo to úplně nevinně. Prostě minulou sobotu kolem šesté večer přišla bouřka, letos jsou bouřky pořád, tak mě to vůbec po dusném odpoledni nepřekvapilo. Jenže za první bouřkou přišla druhá, za druhou třetí a tak dál a dál celý večer. 
No prostě před půlnocí když jsem byla raději zkontrolovat želvy už jsem se brodila po kotníky, takže jsem hned odstěhovala želvy do bezpečí a protože už skoro nepršelo šla jsem v klidu spát. O půl druhé mě vzbudil rámus jako kdyby mi pod okny ložnice startoval vrtulník, nebyl to vrtulník, to se  potok co nám teče za zahradou změnil v řeku a valil se přes most. Tím pádem v dolní části zahrady voda vystoupala do nějakých 35- 40 cm.
Moc jsem toho nenaspala hukot řítící se masy vody byl děsivý a pršelo do čtyř do rána.
V půl páté ráno bylo ze zahrady jezero s ostrůvky kytek ale v tu dobu už voda o nějakých 10cm klesla



A o hodinu později, už na tu spoušť bylo pěkně vidět, ale voda byla přece jenom už na ústupu



Během dopoledne zůstala už jenom v nejnižší části zahrady


Potok pozdě odpoledne. Do koryta se vrátil až včera.


Dneska už víkendovou povodeň připomíná jenom bláto, které ulpělo na všem rostlinstvu do nějakých 30 cm.




Přeji vám krásný víkend bez pohrom a děkuji za vaše zastavení 
💚💚💚

10 komentářů:

  1. Moc,moc Vás ľutujem.To u nás je horúco a nepršalo viac ako týždeň.

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti!!! Tvoje krásná zahrada.... Snad nejsou velké ztráty. My měli vodu i v domě.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, nakonec to zas tak špatně nedopadlo, blátíčko smyl včerejší déšť, akorát ryby z jezírka nám uplavaly, snad se dostaly do potoka a nezahynuly někde v trávě když voda opadla :(

      Vymazat
  3. Je to k pláči. Vodě člověk neporučí. Snad ty škody nebyly velké. Měj se pěkně, Vlasti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, naštěstí voda během dne odtekla a škody byly minimální, no ale úklid zahrady mi zabral skoro týden.

      Vymazat
  4. Ještě že ty škody nebyly veliké.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš spousta špinavé práce navíc, ale je to uklizeno a snad už bude letos klid

      Vymazat
  5. Při bližším pohledu je pořád znát kam až voda byla, ale už je to co voda přinesla uklizeno a snad už bude zbytek léta v klidu

    OdpovědětVymazat
  6. Už jsem to viděla u Tebe na IG. No, musel to být nepříjemný pocit. Hlavně, že už zase zahradě si žije svým životem v plné parádě.
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat