sobota 13. července 2024

Bazalkové pesto

 

 Potřebovala jsem dneska zpracovat větší množství bazalky. Něco putovalo do mrazáku a z části jsem udělala pesto. Nechtělo se mi dneska jenom pro sebe vařit večeři a tak jsem si pesto namazala na čerstvý domácí chléb a s domácím rajčetem je to naprosto dokonalá večeře
 

100 g lístků bazalky (když bude víc nevadí, já měla cca 130g)
100 g parmazánu
50 g slunečnicových semínek
50 g vlašských ořechů
2 velké stroužky česneku
půl lžičky soli
80-100 ml olivového oleje, podle toho jak chceme mít pesto husté
💚💚💚
Bazalku spaříme ve vroucí vodě a ihned rychle zchladíme v ledové vodě. 
Z vychlazené bazalky vymačkáme přebytečnou vodu, trochu ji pokrájíme a vložíme do mixéru. Přidáme nastrouhaný parmazán, semínka a trochu pokrájené ořechy, prolisovaný česnek a sůl. Zalijeme částí oleje a rozmixujeme na pastu, olej přidáváme podle toho, jak chceme mít pesto husté
 
Z tohoto množství jsem měla tři malé skleničky od dětské výživy
 



Přeji vám krásné červencové dny a děkuji za vaše zastavení
💚💚💚


4 komentáře:

  1. To jsem nikdy nedělala. No, třeba zkusím :-).
    Hezké nedělní odpoledne a pohodové dny příštího týdne.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to vůbec neznám, ale věřím, že to moc chutná.

    OdpovědětVymazat