neděle 6. února 2022

Chlebové placky a první únorový týden

Máme rádi indická kořeněná jídla a čas od času si na ně zajdeme do restaurace a jako přílohu samozřejmě placky, no ale od té doby co jsem na tyhle placky objevila recept u Garden and Kitchen si indii ráda připravím i doma. Receptů na maso na indický způsob je všude spoustu a já ráda experimentuji, takže žádný konkrétní recept nemám, ale jako inspiraci jsem tentokrát použila recept od Pečem na to 
a placky jako příloha a recept na ně od Iny si tu musím uložit.


300g hladké mouky 
100g mléka
130 g jogurtu řeckého typu (musí být hustý)
1/2 lžičky soli
1/2 lžičky jedlé sody

Ze všech surovin vytvoříme pružné těsto, které rozdělíme na 4-6 dílů, podle toho jak máme velkou pánev. Každý díl těsta rozválíme na tenkou placku a smažíme na lžíci oleje z obou stran na pánvi.

Moc fotogenické tohle jídlo není, ale doporučuji navařit alespoň na dva dny. Když se všechna koření pěkně rozleží a propojí, je to teprve dobrota 😘



A máme únor, do jara je sice ještě daleko, ale proč si to čekání nezpříjemnit nějakým tím kvítkem.


Semínka od Louky květ, jsem na ta kvítka opravdu zvědavá...

A takhle tráví zimu náš Damián

...a kvítka na kuchyňském okně


Na zahradě se nám zatím probudil jenom krtek, takže zatím chodíme raději na procházky
Přeji vám pěkný zbytek večera a pohodový začátek pracovního týdne 😊

11 komentářů:

  1. Tyto placky milujeme ♥ A Damiánek je úžasně zbarvený.
    Krásné dny
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, já bych si dala placky jen tak, ale s masem je to určitě větší dobrota. Mít takový pelíšek, tak zimu také prospím.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Damianek je opravdu super zbarvený,ale já mu závidím tu jeho páteř,nejsem závistivec,ale toto bych brala. Doma slyším neštrikuj a bude dobře-houby už to nenapravím.pa a zdravím tě moc.Miluš

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, zdravím. U nás máme rádi ostrá jídla, takže by mně u Tebe určitě chutnalo. Recept si uložím, děkuju za inspiraci. Koukám, že už nakupuješ semínka kytiček, to měla ráda moje mamka. Vždycky dělala plán, co kam na zahradě ... Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovinka mi tu chladne gulášek z kližky, bylo jí hodně, takže na tři dny - s houskovým knedlíkem, bramboráčky a třetí den s chlebem ... ale když vidím krásné placky, tak mám na ně chuť. Děkuji za inspiraci. Váš kocourek zdobí všude kudy projde či lehne a rád se fotí. Máme zdobícího havaňáčka... často mám pocit, že si nás převychoval k obrazu svému. A kaju se, na semínka jsem ještě ani nepomyslela. Přeji krásné dny ... Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tyhle placky jsou vážně skvělé a ke gulášku se určitě budou hodit taky :) No a svatá pravda, jak by řekl klasik "bydlíme u své kočky " ♥

      Vymazat
  6. jsem zvědavá na ty kytičky..Sv.

    OdpovědětVymazat
  7. Vlasti, na placky do Indické občas chodím, miluji kuřecí na kari. Recept si uložím a někdy vyzkouším, placky můžu. :o)
    Damiánkovi to na kožešince sekne.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat