pátek 10. prosince 2021

Vanilkové rohlíčky

 Nejlepší cukroví a recept na něj jsem ani v hloubi blogu nemohla najít.
Je to to nejvánočnější cukroví a tak si zaslouží připomenutí a nové fotky 😉
Recept je to rodinný určitě starší než já, takže se dá říct generacemi prověřený.
Miluji vlašské ořechy, tak do rohlíčků dávám jenom je. Před lety jsem zkoušela i z lískových, ale těsto se drobilo a i chuťově byly rohlíčky nevýrazné.


250 g hladké mouky
40 g cukru
50 g mletých vlašských ořechů
150 g másla
1 žloutek

Ze všech surovin vypracujeme těsto, Které necháme do druhého dne odležet v chladu.
Vytvarujeme rohlíčky, které upečeme ve vyhřáté troubě do růžova.
Ještě teplé obalujeme ve vanilkovém cukru

vanilkové rohlíčky

A u nás pokračuje advent ve znamení bílé 




💗Přeji vám krásný už třetí adventní víkend a děkuji za vaše zastavení 💗

9 komentářů:

  1. Bez vanilkových rohlíčků by nebyly Vánoce. Ty tvoje voní až sem. Vlasti, přeji ti klidný adventní čas. Hela

    OdpovědětVymazat
  2. Receptík mám stejný na vanilkové rohlíčky. A jeden mám bez ořechů, jsou taky dobré.
    A bílé nadělení si asi užíváme většinou všichni. Moc se mi to líbí, ale mám obavy, že Vánoce takové nebudou.

    Hezký čas adventu !
    Hanka


    OdpovědětVymazat
  3. Vlasti, rohlíčky máš nádherné, jeden jako druhý. Já je už pár let nepeču, protože je jím hlavně já, ale na návštěvách si je ráda ochutnám. Krásně bílo je u vás, stejně krásně je i u nás. :o) Kéž by napadlo i na Vánoce.
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, rohlíčky se ti opravdu povedly a je u vás krásně bílo, tak jako u nás. Přeju krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  5. Vlasti, vanilkové rohlíčky miluji od dětství. Máš je krásné a určitě jsou výborné. Letos už je mám také hotové.
    Měj pěknou adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
  6. Vanilkové rohlíčky jsou stejně nejlepší.A k Vánocům prostě patří... Vlasti, měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Bože, to je ta krásná porcelánová kolekce z Potten and Pannen!!! Už od loňska po ní trochu stůňu, ale když toho jiného porcelánu už máme.... rohlíčky máš ukázkové... Krásný advent, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas je potřeba udělat si radost, kór v téhle divné době a já si ji udělala rovnou trojitou :) talířek na cukroví a dva vánoční hrnky se vždycky hodí :)

      Vymazat