sobota 25. září 2021

Jiřiny

 Jiřiny se u nás pěstovaly snad vždycky. Nějaký čas více, nějaký čas méně, ale nepamatuji snad roky aby u plotu alespoň nějaká nekvetla. Poslední roky jsem jim nějak přišla na chuť a pár nových přikoupila. Letošní deštivé léto jim moc nepřálo, květy neustále mokré zahnívaly ještě před plným rozvinutím a invaze slimáků v brzkém létě jim taky neprospívala.
Teď se ale ukazují v plné parádě škoda, že se jejich čas začíná krátit.












Až první mráz spálí nadzemní části, hlízy vykopeme a dáme do sklepa stejně jako brambory a stejně jako brambory půjdou v půlce dubna zpátky na své místo k plotu.
Jiřiny mají tu výhodu, že se můžou pořád sázet na stejné místo, nevyčerpávají totiž půdu.

Zítra prý nás čeká poslední den babího léta s letními teplotami. Užijte si ho :)

Přeji vám krásný barevný podzim a děkuji za vaše zastavení 

8 komentářů:

  1. Vlasti, to je nádhera! Přeji, aby bylo ještě aspoň pár dní pěkně... taky by se mi to hodilo... ať Ti ještě dělají jirinky radost. Krásně jsi je nafotila, ta druhá fotka se mi líbí moc. Přeji pěknou neděli. Pa Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, máš je nádherné! Jiřiny nemám, hlízám se u nás ve sklepě moc nelíbí, ale tak se kochám u tebe.
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Vlasti, krásně Ti kvetou. Držím palce ať ještě dlouho vydrží.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, nádhera ,spousta barev, radost se podívat. Já Jiřiny nemám, možná zkusím příští rok. Pokud mi je nesežerou slimouši. Letošní invaze byla šílená. Sežrali co mohli, teď mi dokonce ožrali listy chryzantének. Snad to bude příští rok lepší.
    Měj se krásně a přžeji pěknou neděli. Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Vlasti, jiřiny nepěstuju, ale líbí se mě. U Tebe nejvíc hned ty první bíločervené, ty tedy jsou... Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Jiřiny jsem kdysi pěstovala. Teď ke nemám kam dát. Ale jejich květenství se mi moc líbí. Jen je mi líto, že někdy brzy je po kráse, když přijde brzy ranní mrazíček.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Vlasti, ty jsou nádherné. Jedna hezčí než druhá a těch barviček.
    Měj hezký sváteční večer. D.

    OdpovědětVymazat