středa 11. prosince 2019

Pracny

Letos to s pečením moc nepřeháním a vůbec dělám samou klasiku.
Vanilkové rohlíčky, linecké, išlské dortíčky, pracny ...
no a u těch jsem letos trochu zaexperimentovala a upekla pracny tatrankové.
Kdysi jsme je doma dělali, ale byly ze ztuženého tuku a byly divné. V tomhle receptu je máslo a výsledek je nesrovnatelný. Někde jsem dokonce četla, že formičky se nemusí vůbec vymazávat, já jsem měla některé formičky nové a tak jsem je raději před prvním použitím vymazala, podruhé už ne a pracny se vyklápěly vážně krásně.


3 ořechové tatranky nastrouháme
250 g hladké mouky
250 g másla
hrst mletých ořechů, hrst kokosu (já jsem dala 2 hrsti ořechů)
1 vejce
lžíce kakaa
100 g moučkového cukru
Cukr a vanilkový cukr na obalení

Ze všech surovin vypracujeme těsto, necháme ho do druhého dne v chladu odležet, vtlačujeme do formiček a pečeme ve vyhřáté troubě asi 15 minut. Necháme chvíli vychladnout, vyklopíme a obalujeme v cukru s vanilkou.


Pracny jsem si vzala na focení ven a samozřejmě jsem u toho měla zdatného asistenta :)


Minulý týden mi dorazili od Marcelky Hliněnky zapichovací zimní ptáci, jsou oboustranní a vážně úžasní  :)


Přeji vám pohodový předvánoční čas :)

6 komentářů:

  1. pracny miluju, ještě jsem je letos nestihla, a tak ráda vyzkouším váš receptík...děkuji za inspiraci:-)) Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou vážně moc dobré, dokonce i čerstvé, nerozležené jo a já jsem ještě přidala trochu skořice, mám ji ráda :) A zítra se budu těšit domů z práce na balík od vás :)

      Vymazat
  2. Chválím vyzdobená okna i pracny (s Aaronem bych si cukroví tahle fotit asi netroufla :o)). Zajímavý recept, já dělám roky pracny s ovesnými vločkami, jsou taky moc dobré.
    Přeji krásné dny, Vlastičko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Vlasti, pracny dělávala moje maminka. Tvůj asistent se mi moc líbí, tváří se důležitě.;-)
    A máš krásně nazdobené truhlíky.:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tatrankové pracny pekla moje babička. Ale jestli byl v receptu tuk nebo máslo, to opravdu nevím. Ale chutnaly nám.:-)
    Přeji krásný a klidný adventní čas.:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tatrankové pracny je pro mne novinka. :-). Recept na ně mám, ale jiný- ovšem tento druh cukroví peču málo,protože u nás nejde na odbyt.
    Truhlíky jsou moc hezké a ti ptáčkové je doladily k dokonalosti.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat