pátek 15. března 2019

K jaru blíž...

...tak to je spíš přání než konstatování. Letos opravdu první jarní měsíc dostál rčení - březen, za kamna vlezem! Dokoupili jsme další slunečnice, protože tolik hladových ptačích krků jsme tu neměli ani když bylo půl metru sněhu. Prší a fouká. Prakticky celý týden fučí uragán, no zkrátka počasí, že by psa nevyhnal. I náš Damián, který to venku miluje, dneska spí celý den doma, chvíli seděl za oknem a pozoroval ptáčky v krmítku, ale pak se rozhodl, že v pelíšku to je lepší a chrmí dál.

Kvete lýkovec. Každý rok to bývá první pastva pro motýly, letos nejspíš odkvete bez jediné motýlí návštěvy :( Sněženky, ty se letos činí, trsy pod azalkami jsou určitě větší než loni. Ani na skalce se nic moc neděje, zatím nejbarevnější je nízký rozchodník.





A tak jsem si aspoň vysázela jarní truhlíčky, drobnokvěté macešky a červené sedmikrásky. Zatím jsou rostlinky malé, tak jsem je doplnila větvičkami kočiček a břečťanu.



Trošku veselejší to je doma. Pořád mi krásně kvetou amarylisy. Papriky a balkónová rajčátka se mají taky k světu. Do skleníku jsem nasela ředkvičky a jarní cibulku, tak snad to jaro někdy přijde.




Přeji vám krásný víkend a děkuji za vaše zastavení :)

15 komentářů:

  1. Krásné jarní fotky, tohle období mám ráda. To těšení se na nový začátek ;)
    Hezký víkend.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, venku to je jako na houpačce! Taky jsem už zlikvidovala zimní truhlíky a vysadila macešky, těm tohle počasí nevadí.
    Vlasti, měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já mám taky macešky moc ráda. Loni mi tyhle drobnokvěté udělaly koncem jara nádherné převisy, jsem zvědavá jaké budou letos. U nás od noci leje jak z konve, zahradu už máme zase jednu velikou louži, letos tedy jaro suché rozhodně není.

      Vymazat
  3. Vlasti, za oknem i doma ti to krásně kvete. Amarylisy mají nádhernou barvu. :-)
    U nás aktuálně prší a podle radaru hned tak nepřestane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarmilko, i u nás vydatně prší už od noci a ještě asi dlouho bude. Amarylisy mi letos dělají velikou radost, loňské horké léto jim svědčilo a narostly veliké cibule a každá mě překvapila dvěma květními stvoly :)

      Vymazat
  4. Doufejme, že se nesplní i druhá část rčení a nebudeme za kamny i v dubnu. Máš krásné amarylisy i truhlíček za oknem. Těším se až bude teplo a všichni přestaneme kašlat a kýchat.
    Měj se hezky. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, loni jsme se namlsali, teplo bylo už od března, no letos to skoro vypadá, že za těmi kamny vydržíme i v dubnu :)

      Vymazat
  5. Vlasti, to je nádherná podívaná. Jsem překvapena z první fotky, já myslela, že je loňská a ono už to takto krásně kvete. Lýkovec neznám, jdu se někam podívat na informace o něm. Jinak rozchodník také nemá chybu, ty barvičky... Sněženek mám jen pár a už jsou odkvetlé, než jsem je stihla pořádně nafotit, je po nich. Ale bledule kvetou, tak až přestane pršet, zkusím nějakou fotečku.
    Máš krásně jarně nazdobeno.
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, lýkovec kvete někdy už v únoru a když je zrovna pěkné teplé počasí, bývá obsypán desítkami motýlů. Letos jsem ještě motýla neviděla a lýkovec už odkvétá. Bledulí mám jenom pár a ještě se mi různě stěhují po zahradě asi myšími cestičkami, doufám, že se jednou rozrostou. Jinak u nás taky vytrvale prší.

      Vymazat
  6. Vlsti, krásné to u vás máte. Ten lýkovec mi připomněl dětství, měli jsme ho na zahradě.
    Tu vůni na začátku jara, nikdy nezapomenu, bohužel soused nám ho zlikvidoval u plotu jedem.
    Od té doby jsem si k žádnému nepřičichla, ale dozvěděla jsem se, že roste i kousek od nás volně u řeky, tak třeba za rok...
    Mějte krásné březnové dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Vlasti, lýkovec neznám....skoro bych řekla, že je to nějaká krásná letnička z loňského roku :o)
    To počasí je takové nijaké.... kdyby alespoň ten vítr nefoukal.... No, snad už bude brzy lépe.
    Macešky mám celou zimu v truhlíku na balkoně. Celou zimu kvetou. Neskutečně vděčné kytičky! Tys truhlík osadila krásně, to by tedy bylo, aby jaro už nedorazilo :o)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  8. Lýkovec neznám, díky za tip. A včera už i u nás v Jizerkách letěl na zahradě žluťásek, tak třeba najdou i ten lýkovec. Hezké dny, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lýkovec je jeden z prvních keřů, které na jaře kvetou a nádherně voní, je to magnet na motýly a včera ho v tom krásném počasí našlo pár baboček, dneska už je zase zima a pošmourno. Ale pozor je jedovatý!

      Vymazat
  9. Moc krásné fotky, nám se to na zahradě také všechno pomalu probouzí :-)

    OdpovědětVymazat