pátek 19. února 2021

Tvarohové koblížky

 Protože je čas masopustu nasmažila jsem tvarohové koblížky. 
Je to taková jednoduchá, rychlá variace na koblížky, ale nám moc chutná. Recept jsem na ně kdysi měla, ale zmizel kdesi v propadlišti blogu.cz a tak dneska podle receptu Z dílny tetky Perníkářky
Alenko, povedly se a jsou výborné :)


Na dvě mísy koblížků budeme potřebovat:
250 g tvarohu polotučného
250 g tvarohu plnotučného
5 vajec
1 a půl vanilkového cukru
12 lžic mléka
2 lžíce rumu
440 g hladké mouky
1 a půl prášku do pečiva
špetka soli

Olej na smažení, moučkový cukr na obalování

Tvaroh s vejcemi a cukrem prošleháme, přidáme ostatní suroviny a vymícháme těsto.
Na pánvi rozpálíme olej, dvěma lžičkami z těsta tvoříme nočky a smažíme v rozpáleném oleji. Usmažené koblížky dáme na chvíli na papírovou utěrku, ještě teplé obalujeme v moučkovém cukru.



Sníh už je skoro pryč a náš Damián takhle vyhlíží jaro :)




Přeji vám pohodový víkend a děkuji za vaše návštěvy a komentáře 

13 komentářů:

  1. Jééé, taky jsem tyto koblížky dělávala. Letos jsem na ně jaksi zapomněla.
    U nás je ještě docela dost sněhu na zahradě, ale jaro je vzduchu cítit.
    Pěkný víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem si na ně vzpomněla díky Alence :) U nás už je sníh jenom opravdu ve stínu a tam, kde byly nahrnuté hromady. V noci je ale pořád pod nulou, dneska dokonce -5 tak zahrada ještě musí počkat. I tobě pěkný víkend :)

      Vymazat
  2. Mňam, dala bych si:-) a kočičák krásně pózuje. Ten náš teď věčně chrní na gauči, u nás je ještě dost sněhu, tak se mu nechce ven.

    OdpovědětVymazat
  3. Vlasti, také jsem je smažívala, ale jsou na nás již hodně tučné. ☺ Ovšem jsou výborné. ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, on už sice masopust skončil a je půst, ale koblížky máš krásné, taky je děláme.
    Takové bezva jednohubky ;)
    Sněhu už pomálu, těšíme se na jaro.
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
  5. Vlasti, koblížky vypadají moc dobře a určitě i dobře chutnají.

    OdpovědětVymazat
  6. Vlasti, nalákala jsi mne a dnes odpoledne jsem je, z poloviční dávky, také upekla. Jsou výborné. U nás po sněhu ani památka a dnes jsem zahájila práce na zahrádce. Jen opatrně, ale moc jsem si vše užila.
    Koukám, ty máš už jaro doma, ... hezké.
    Měj fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, taky jsem dneska vyrazila na zahradu, něco jsem ostříhala, zrušila zbytky zimní výzdoby, a nakonec i káva na terase byla, moc příjemný den byl dneska :)

      Vymazat
  7. vypadají krásně, už se taky těším na jaro,Sv.

    OdpovědětVymazat
  8. Vlasti, to jsem ráda,že jsi smaženky vyzkoušela a že i chutnají :-)
    Já už jsem některá mýdla taky podarovala a řeknu ti, úspěch veliký ! :-)
    Vidím,že to jaro hezky přivoláváš :-):-) a Damián ti pomáhá :-)
    Mějte u vás pěkné dny a pevné zdraví :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko byly výborné! No a mýdla, jsem moc ráda, že se líbila, hlavně aby dobře posloužila. Já už jsem nadělala další várky aby bylo kam sáhnout až přijde to opravdové jaro a vypukne práce na zahradě, to už pak nebude čas ;)

      Vymazat
    2. To máš pravdu, Vlasti, jaro nás bude lákat ven :-)
      Synovi se úplně nejvíc líbilo hřebíčkové, bude mít v březnu narozeniny, tak ho šetřím pro něho :-)

      Vymazat
  9. No, ty koblihy vypadaji tak dobre, musim to take zkusit! :-)
    x

    OdpovědětVymazat