úterý 10. srpna 2021

Radhošť a Pustevny

 Co by to bylo za dovolenou v Beskydech bez návštěvy Radhoště a Pusteven?
Po pravdě moc se mi tam nechtělo. Představa davů proudících po hřebeni Radhoště nebyla vůbec lákavá, ale na druhou stranu návrat na místo činu po třiatřiceti letech...
Tenkrát to byla naše první společná dovolená ještě před svatbou a já jsem byla zvědavá co se změnilo a hlavně na to, jak se povedla výstavba nového Libušína.
Změnilo se toho hodně. V kostelíku na vrcholu Radhoště je prodejna upomínkových předmětů. 
Od hotelu Radegast se na míle po větru táhl zápach z přepáleného oleje z rychlého občerstvení a u sochy Radegasta vyrostly dva stánky s pivem... upřímně?
Mnohem raději bych brala to bohem zapomenuté místo před třiatřiceti lety.
Ale co naplat, doba pokročila a je to potřeba to akceptovat.
Další pro mě nepochopitelná atrakce je stezka v korunách stromů. Z dálky viditelné monstrum proč a nač? Pouťová atrakce pro děti a stroj na peníze. Někde jsem četla, že je to jizva na tváři Beskyd a ano s tím musím souhlasit.
Moc mile mě ale překvapil nový Libušín. Kdo žije v nevědomosti nepoznal by, že se jedná o novou stavbu a ujistil nás o tom i spokojený domorodec.
Lidí mraky, ale je léto, prázdniny a dlouho se nic nesmělo, byli jsme součástí toho hemžení a tak to má asi být. Nahoru jsme si vyšlápli pěšmo, dolů sjeli ti odvážní z nás na koloběžkách a já si dala vyhlídkovou jízdu na lanovce. Vcelku to byl příjemně strávený den na pouti :)












Dneska jsem se nějak rozepsala, tak pokud jste došli až sem, přeji vám pohodové srpnové dny a děkuji za vaše zastavení :)

11 komentářů:

  1. Vlasti, zdravím. Já jsem na Pustevnách nikdy nebyla, moc bych se tam chtěla podívat. Na nový Libušín jsem taky slyšela samou chválu od známých. Pěkné fotografie z úžasného prostředí, dovolenou jste si určitě užili. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, Pustevny neznám a také bych se tam ráda podívala. Ráda bych viděla nový Libušín. A lanovkou jsem už dlouho nejela, tak bych se svezla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, Pustevny rozhodně za vidění stojí a nový Libušín i za posezení a pochutnání, ale rozhodně doporučuji mimo hlavní sezónu a nejlépe ve všední den 😊

      Vymazat
  3. je tu krásně,ale jak píše Vlastička raději ve všední den..Sv.

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím, na Pustevny ve všední den a nejraději po prázdninách. Stezka do korun stromů se mě zdá také něco navíc co by to být nemělo. Jinak je u nás v Beskydech moc krásně. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško Beskydy jsou krásné, jinak jsme volili méně atraktivni místa a moc jsme si to užili. Na Radhošti jsem si ale připadala jako v devadesátých letech minulého století, kdy se mnozí snažili ze všeho vytěžit maximum. Nevím, možná se pletu ale prostě mi to tak přišlo...

      Vymazat
  5. Jéé Vlasti, vidím, že jste kolem nás navštívili ty největší valašské skvosty:-) Pustevny miluju, ještě když jsem závodně běhala na běžkách, tak jsme tam byli snad celou zimu a kor když už nebyl v Rožnově sníh a nový Libušín je opravdu jako ten starý;-)

    OdpovědětVymazat
  6. U sochy Radegast jsem byla naposledy v rámci školního výletu v sedmé třídě. A to je už pěkná řádka let :-). Ráda jsem se podívala na Tvoje hezké fotky z těch míst.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Vlasti, ráda jsem na tuto pouť šla s Tebou, nikdy jsem tu totiž nebyla. Jo, ty davy, také je moc nevyhledávám, ale jsou místa, kde to asi jinak nebude.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásná krajina, na Pustevnách jsme byli, vyšlápli i k Radegastu, jen Libušín ještě opravený nebyl. Takže si naplánujeme opáčko :-))

    OdpovědětVymazat
  9. Vlasti, jsem ráda, že máme stejný názor. Ty davy mne také odrazují, ale já mám tu výhodu, že jsem od toho místa kousek a že už nemusím do práce, tak využívám školního roku a všedních dní, kdy jsou hory obsazené těmi dříve narozenými. Naposledy jsem byla na Pustevnách přede dvěma lety v zimě na ledových sochách. Bylo tam hodně sněhu, u Radegasta vůbec nikdo nebyl, což jsem ještě nikdy nezažila. Stezka Valaška se mi také nelíbí. Co naděláme, ale jinak je u nás v Beskydech krásně, že?

    OdpovědětVymazat