neděle 4. srpna 2019

Orlické hory

Část naší letošní dovolené jsme strávili v Orlických horách. Vyjíždět jsme chtěli na obě strany hor a tak jsme ubytování zvolili v podhůří kousek od Rychnova nad Kněžnou v penzionu Malý Texas u pana Zdobnického.
Volba to byla víc než dobrá. Milý pan domácí, který nám sám připravoval teplé snídaně, velice příjemné prostředí, pohodlné postele co víc člověk potřebuje?



Samotný Rychnov nad Kněžnou jsme odbyli jenom podvečerní procházkou okolo zámku a kostela, měli jsme toho v horách na pět dní naplánováno ažaž :)



Na to, jak je tenhle kostel významný, překvapilo mě, v jak špatném stavu se nachází...
 A to už jsme v horách, viděli jsme toho moc, Neratov, Zemskou bránu, kostel ve Vrchní Orlici, pohraniční opevnění, včetně návštěvy tvrze Hanička, nejvyšší kopec Velkou Deštnou, hrady, zámky, rozhledny...
na pět dnů toho byla fůra. Nachodili jsme denně desítky kilometrů, ani se mi nechce věřit, že jsme to dali :) ale postupně, dneska jenom pár roubenek, které jsme cestou potkali...

Nad Neratovem
Bartošovice

Bartošovice

Podloubí v Rokytnici...
 Posvačili jsme borůvky, dali si báječné borůvkové koláče z místních zdrojů...


 ...a celé dny pochodovali z kopce do kopce s bouřkou v zádech, která nás ale nikdy nedohnala :)

Masarykova chata

Nad Neratovem

cestou k Vrchní Orlici


Krásně bylo v Orlických horách a já se s vámi ráda o své zážitky podělím a třeba i inspiruji k prima výletu :)

4 komentáře:

  1. Vlasti, užili jste si krásnou dovolenou. Moc hezké ubytování, chodili jste po mě známých a milovaných místech. Santiniho kostel v Rychnově, to je velmi smutný pohled, stejně to, jak Kolowratům rozpůlili okolí zámku silnicí..
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko krásně bylo, určitě bychom si našli program i na delší dobu, ale poprvé jsme takhle nechali doma kocoura a i na těch pár dnů to špatně snášel, mám ho asi moc rozmazleného ;)
      Ta silnice mezi zámkem a parkem v Rychnově mě taky překvapila, to jsem asi nikde jinde neviděla.

      Vymazat
  2. Neznám ten konec světa a tak se těším na tipy. Neratov mám už na seznamu.... v Rychnově jsme jednou byli na skok, jediné co si pamatuju je, že byl problém nalézt rozumnou hospodu na oběd a jedli jsme v nějaké betonové hrůze typu kulturní dům.... asi se tam opravdu budeme muset vrátit a napravit reputaci... Krásné léto, E

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani mě Rychnov nenadchnul. Chtěli jsme si tam dát odpoledne jenom kávu a na náměstí jsme neobjevili jedinou kavárnu ani cukrárnu, byla tam jedna funkční restaurace s mizernou obsluhou. To byl kromě nedostatku času další důvod proč jsme se tam už nevraceli.

      Vymazat