úterý 20. listopadu 2012

Vánoční muffiny

I dneska budu dalším receptem pokračovat na vánoční vlně. Tentokrát to jsou vánoční muffiny.


Tyhle formičky jsem si objednala z Tchiba, ale samozřejmě se dají upéct i v klasických formičkách.



No a tady je recept:

 40 g lískových oříšků
120 g měkkého másla 
75 g hnědého cukru   
1 vanilkový cukr     
1 lžička mletého zázvoru
2 lžičky skořice
2 vejce
200 g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
200 g podmáslí (já jsem dala bílý jogurt a doplnila mlékem)




Oříšky nahrubo nasekáme a krátce opražíme na suché pánvi.
Půl lžičky skořice a 20 g másla si dáme bokem do mističky.
Změklé máslo, cukry a koření vymícháme metličkou do krému, postupně zašleháme celá vejce.
Smícháme mouku s práškem do pečiva a střídavě s podmáslím vmícháme do těsta, nakonec zamícháme opražené oříšky.
Formičky naplníme do 2/3 těstem a pečeme 25-30 minut na 175 stupňů.
Upečené horké muffiny potřeme rozpuštěným máslem se skořicí, které jsme si předtím odložily stranou a pocukrujeme.

Můj postřeh - jsou výborné a určitě by se do nich hodilo přidat pár rozinek :))




4 komentáře:

  1. My budem letos asi bez oříšků nedělají nám dobře:-)Ale vypadají báječně!!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. pěkně vypadají .... já mám zas formičky sněhuláků, ale z Kauflandu:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Vlasti, vánoční muffiny musí být moc dobré.Ta kombinace vánočních chutí mě přímo láká k vyzkoušení. Akorát nemám tak krásné formičky!

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, to jsou krásné formičky. Recept je také zajímavý. :-))

    OdpovědětVymazat