pátek 23. února 2024

Louhované preclíky...

 ...jsem měla v plánu vyzkoušet už dávno, ale pořád mi nějak chyběl ten správný impuls.
Minulý týden jsem koukala na Peče celá země a tam se louhovalo a peklo a to mě nakoplo a tak konečně dneska jsem se do louhovaných preclíků pustila a výsledek? Po pravdě jsem netušila co mám od tohoto pečiva čekat, ale výsledek mě vážně mile překvapil. Uvnitř měkoučký a vláčný, na povrchu tenká hnědá lehce křupavá vrstvička a chuť jako soletky nebo preclíky mňam.
Recept jsem použila jenom s malou úpravou jako v pořadu.


320 g hladké mouky
180-200 ml vlažné vody
15 g čerstvého droždí
1 kávová lžička medu
7 g soli
1 polévková lžíce oleje

Louhová lázeň:
20 g louhu (v laboratorní kvalitě)
1/2 litru vody


Med s droždím trochou vody a lžící mouky smícháme na kašičku a necháme vzejít kvásek.
Mouku prosejeme do mísy, přidáme vzešlý kvásek, olej vodu a sůl a vypracujeme pružné nelepivé těsto.
Těsto rozdělíme na stejné díly já jsem měla 8 dílů po cca 70 g
Z každého dílku vytvarujeme kuličku a necháme pod utěrkou na teplém místě asi 15 minut lehce vykynout.
Po té každou kuličku rozválíme na hada a stáčíme do preclíků i jiných tvarů podle fantazie.
Vytvarované preclíky dáme na 15 minut do mrazáku, mezitím si připravíme louhovou lázeň rozpuštěním louhu ve vodě. Použijeme skleněnou nebo nerezovou misku a samozřejmě gumové rukavice.


Vychlazené preclíky koupeme asi půl minuty v louhové lázni, skládáme na plech vyložený pečícím papírem, ostrým nožem, nebo žiletkou nařízneme sypeme solí nebo mákem a pečeme ve vyhřáté troubě na horkovzduch 15-20 minut do zhnědnutí

💛💛💛

Přeji vám krásný víkend a děkuji za vaše zastavení



5 komentářů:

  1. U nás prodávají louhované rohlíky. Úplně jsem nevěděla o co kráčí, takže teď už to vím.
    Zda to taky zkusím, přinese čas :-).
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Tetkapernikarka
    Vlasti, jsi odvážná 👍😄 Toto pečivo jsem neznala, až v pořadu Péče celá země jsem vlastně poprvé viděla i s celým postupem. Tobě se povedlo na jedničku s hvězdičku, vypadá nádherně👍👍 A opravdu to tak křupne při zakousnutí ? 😄 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko křupne, ale jenom když jsou úplně čerstvé a musí být opravdu do hněda vypečené, pár nám jich zbylo na snídani na druhý den a to už byly takové spíš jako rohlíky od včera, ale i tak byly moc dobré 😊

      Vymazat
  3. Díky za odpověď i tvou zkušenost s louhovanym pečlivém 😊 Alena-pernikarka

    OdpovědětVymazat