neděle 12. února 2012

Předlohy na háčkovaná vajíčka

Předlohy na tato háčkovaná vajíčka vytvořila před pár lety dcera, háčkování je stále v oblibě tak se snad některé z vás budou hodit. Nejsou sice dokonalé, ale kdo má s háčkem aspoň trochu zkušenností určitě si s nimi poradí. A  protože každé vajíčko je jinak velké, a tak si budete muset hlídat počet řetízkových ok, které se přidávají a ubírají podle velikosti vejce, sami. Jsou háčkovaná přízí kordonet č. 30 háčkem o velikosti 0,75 mm. Vajíčka se můžou nechat se skořápkou nebo bez ní, v tom případě používám tento postup: Když je vajíčko obháčkované,musí se naškrobit (nejraději používám škrob alba efekt), poté vajíčko pověsím na háčku nad topení a nechám ho DŮKLADNĚ uschnout. Přibližně po dvanácti hodinách špičkou nože vytluču skořápku, kterou velmi opatrně vylovím pinzetou. Jde to ale velice špatně, skořápka je k přízi přilepená, ale když se vám to podaří budete mít krásnou dekoraci na velikonoce.








Tak s chutí do háčkování ať máte na Velikonoce nachystáno :)

5 komentářů:

  1. Jééé Vlasti, tak tyto předlohy mám už tak 4 roky schované. A tehdy jsem o blozích vůbec neměla ani páru. Byla náhoda, že jsem je našla. Já mám nejradši tu točenou variantu - ta poslední. Krásnou neděli přeji ... Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Věrko, tyhle předohy jsou opravdu z Pájina starého blogu. Už se mu nemá čas věnovat a vůbec tam nechodí, tak jsem se s jejím svolením rozhodla, že příspěvky s návody a recepty přestěhuju sem třeba se někomu hodí.

    OdpovědětVymazat
  3. Vlasti, také mám předlohy z Pájina blogu a dokonce mi tam jedna její příznivkyně poradila vyfouknutá vajíčka před obháčkováním obalit do potravinářské fólie. Potom je vydlabávání skořápek hračka. Díky moc za Vaše blogy a nápady. Zdeňka

    OdpovědětVymazat
  4. Tak fintu, jak mít vajíčka dutá mi už poradila Zdeňka (děkuji) a tobě Vlasti taky, protože většinou háčkuji z hlavy...předloha se hodí!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Ivana Románková16. února 2024 v 12:15

    Také háčkuji takové vajíčka ale ze sněhurky. A aby šlo vajíčko po naškrobení dobře vyklepat potřete jej před obháčkováním hodně voskem ze svíček. Používám obyčejné ty v hliníku jen vyndám knot.

    OdpovědětVymazat