středa 2. září 2020

Pečená cuketa

 Cuketová úroda letos byla slušná. Něco málo jsem rozdala, ale hodně jsme letos stihli sníst sami. Plněné cukety, cuketový slaný koláč, cuketová bábovka, polévka...bylo to dobré a bylo toho dost. A protože se zeleninová sezóna chýlí ke konci, je taky potřeba něco zakonzervovat na zimu. Na tenhle recept jsem narazila na Pěkně vypečeném blogu a pustila jsem se do něj jen s malými kosmetickými úpravami. No a jak to dopadlo? Nad očekávání! Výborná pomazánka jak na čerstvý chléb tak na topinky a vyzkoušela jsem i k pečenému studenému kuřeti a též jsem si moc pochutnala.

A co budeme potřebovat?

5 velkých cibulí
1,5 kg nahrubo nastrouhané cukety
140 ml olivového oleje
10 stroužků česneku (dala jsem trochu méně)
7 lžic worcestru
3 lžíce třtinového cukru
3 lžičky soli
1/2 lžičky pepře a já jsem ještě přidala lžičku ďábelského koření
300 g rajského protlaku
1 ks sugo já si dělám svoje recept najdete tady
2 lžíce octu balzamiko



Cibuli nakrájíme na tenké půlměsíčky, česnek na plátky a zpěníme na olivovém oleji.
Mezitím si oloupeme a nastrouháme cuketu. Přidáme k cibuli, osolíme a chvíli podusíme.
Přidáme ostatní suroviny, promícháme a přendáme do hlubokého plechu vyloženého pečícím papírem.
Troubu vyhřejeme na 200 stupňů, vložíme plech a pečeme za občasného promíchání cca 50 minut.
Poté plníme do malých sklenic a sterilujeme 15 minut v páře.

No a zahrádka se pomalu převléká do podzimního.
Přeji vám pohodové září a děkuji za vaše zastavení :)

5 komentářů:

  1. Tak cukety teda letos u nás nešly,holkám se nedařilo,ale snad za rok,receptík si opíši,ale proč já v půl desáte večer lezu na dobrůtky a teď mám z toho mlsnej hlad. Ale vydržím..Vypadá to mňamkově..

    OdpovědětVymazat
  2. přesně tento recept dělám již několik let...a nemá chybu,Sv.

    OdpovědětVymazat
  3. Hned bych zašla na topinky...Díky za zajímavý tip.
    Ať se září vydaří.

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý recept, dala bych si také topinku.
    Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Taková topinka by k zahození fakt nebyla. Ňam!
    Ano,ano, jak se zabarvuje rozchodník - podzim se hlásí.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat