úterý 21. března 2023

Loupáky...

 ...po letech. Vůbec nevím proč, ale strašně dlouho jsem je nepekla. Poslední dobou jsem je často viděla na instagramu a tak jsem oprášila stařičký recept, tenkrát se u nás peklo minimálně z kila mouky a tak jsem recept přepůlila a na svět přišlo dvanáct luxusních loupáků.


500 g hladké mouky
80 g cukru krupice
60 g oleje
1 vejce+1 žloutek
1/2 kostky kvasnic
220-230 ml mléka
špetka soli
bílek na potření, rozinky na naplnění ( nemusí být)
celý mák na posypání

Mouku vložíme do mísy, uprostřed uděláme důlek, rozdrobíme droždí, zalijeme částí vlažného mléka a promícháme. Necháme vzejít kvásek cca 20 minut. Přidáme zbytek surovin a vypracujeme vláčné těsto, které necháme hodinu až hodinu a půl kynout. 



Těsto vyklopíme na vál, rozdělíme na dvě části. Každou vyválíme do kruhu, rozdělíme rádýlkem na 6 dílů a stočíme do rohlíků. Pokud máte rádi rozinky jako my, můžete jimi těsto před svinutím posypat. Rohlíky naskládáme na plech, zakryjeme utěrkou a necháme ještě asi 30 minut dokynout. Po té potřeme bílkem, posypeme mákem a pečeme asi 30 minut do zlatohněda.



No a máme tu jaro, jak v kalendáři, tak venku.
Přeji vám krásné jarní dny a děkuji za vaše zastavení 



 

4 komentáře:

  1. Vlasti, loupáky vypadají báječně . Děkuji za připomenutí, už je to taky dlouho co jsem je pekla naposledy.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  2. Já pamatuji loupáky jako malá holka, kupovaly se ve čtvrtek a ty si tedy byly. Ony byly takové načechrané, že se přímo loupaly. To už je ale dávno. Tvůj recept si vytisknu a na víkend upeču.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. How delicious!!!! All my best from Austria and happy spring
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat