neděle 23. října 2022

Makový květ

 Recept na tenhle překládaný koláč jsem objevila na instagramu a protože mák tedy vážně můžu, musím si ho sem uložit a jestli ho neznáte a máte mák taky rádi, určitě ho vyzkoušejte. Vypadá sice složitě, ale jeho příprava je úplně jednoduchá a chutná stejně báječně jako vypadá.



350 g hladké mouky
50 g krupicového cukru
50 g másla (rozpustit a nechat vychladnut)
1 žloutek
30 g droždí
160 ml mléka
špetka soli
💙💙💙
Náplň:
150 g mletého máku
100 nl mléka
2 lžíce cukru
2 lžíce medu
půl lžičky skořice
mleté piškoty na zahuštění


Mouku prosejeme do mísy, uprostřed uděláme důlek do kterého rozdrobíme droždí, přidáme cukr, část mléka a necháme vzejít kvásek.
Přidáme zbytek surovin a vypracujeme pružné těsto, které necháme na teplém místě vykynout.
💙💙💙
Než těsto vykyne připravíme náplň:
Mák svaříme v mléce, přidáme cukr, med a skořici a piškotové drobky podle potřeby na zahuštění.
💙💙💙
Vykynuté těsto rozválíme na velký obdélník, potřeme vychladlou náplní a zavineme.
Kraje odřízneme a naplněný závin stočíme do kruhu. Nůžkami nastříháme cca 30 hlubokých nástřihů a začneme překládat. Jeden dílek přetočíme do středu, další dva necháme na místě jenom je pootočíme, další zase otočíme do středu a tak až do konce.
Do prostředka vložíme odříznuté špičky a necháme asi 20 minut dokynout.
Pečeme cca 30 minut do světle hněda.
Upečený horký koláč potřeme rozpuštěným máslem s rumem.




Dnes byl nádherný den a krásné počasí má prý ještě pokračovat.
Přeji vám krásné podzimní dny a děkuji za vaše zastavení



6 komentářů:

  1. Vlasti, do je pekařský skvost! Nádhera!
    Přeji hezké podzimní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko já se červenám, děkuji :) I tobě krásný podzim!

      Vymazat
  2. Pořád jsem si lámala hlavu, co tak typicky českého upeču na státní svátek - a díky tobě už vím! Makový koláč! Kdysi jsem do Hongkongu dovezla makové buchty a přála bych ti vidět ty udivené asijské oči, že pečeme s opiem ;-)))
    Mák miluju! Krásné dny, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě pobavilo :D jó makové buchty jsou nejlepší. No a já jsem tenhle koláč ještě vylepšila tím, že jsem do máku zamíchala trochu švestkových povidel a to byla teprve dobrota

      Vymazat
    2. Koláč je nádherný. Včera jsem koupila mletý mák, že upeču makový a ořechový závin z kynutého těsta. Milujeme ho. Ale květ vypadá jako sváteční moučník, jsem na vážkách ... a lžíci švestkových povidel a rumu do makové náplně také dávám, je pak pikantnější. Hezké dny Alena

      Vymazat
  3. Tak to je nejen velice pohledný koláč, ale vůbec nepochybuji o tom, že je to prostě ňamka.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat