pondělí 19. srpna 2013

Focaccia

Krásný večer vám přeji. Dneska přináším recept na něco slaného, ale móc dobrého. Na italskou focacciu jsem se chystala dlouho, ale pořád nějak né a né se rozhoupat až předminulý víkend přišel ten správný impuls  kdy jsem objevila recept na blogu u Moniky a už jsem pekla dvakrát naposled o víkendu ke grilovanému masu a to byla teprve dobrota!



Těsto jsem připravila v pekárně, do které jsem vložila suroviny v tomhle pořadí:

350 ml vody
50 ml olivového oleje
1 rovná lžíce soli
1 kávová lžička cukru
400 g hladké mouky
100 g pšeničné celozrnné mouky
1/2 kostky droždí nebo 2 kávové lžičky sušeného

Po vykynutí uděláme z těsta dvě velké placky, do kterých uděláme prsty důlky a hodně je potřeme olivovým olejem. Posypeme hrubou solí a navrch nandáme co máme rádi. V mém případě je to čerstvá bazalka na obou. Na jednu jsem dala napůlená malá rajčátka a na druhou utřený česnek.
Než se nám nahřeje trouba necháme placky kynout a pak pečeme na 220 stupňů asi dvacet minut.





6 komentářů:

  1. Jojo, focacciu máme taky rádi :-) Tím celé to moje chlebopečení začalo:) Ta čerstvá rajčátka jsou dobrý nápad!

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem jí podle Moničina receptu dělala, je opravdu skvělá. S rajčátky určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  3. Vlasti, vypadá to opravdu skvěle. Budu to muset zkusit. Jen nemám čerstvou bazalku. :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, dělám ji často, rodina ji miluje a návštěvy jásají :o)
    Pohodový večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. O čerstvou bazalku bych se nebála, klidně může být i sušená, nebo sušený tymián :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Vlasti, nám taky chutnala, jenom jsem dělala maličko jiný recept. Po vykynutí se do těsta přidala nakrájená sušená rajčata v oleji, olivy, oregáno.
    Hezký zbytek prázdnin a děkuju za návštěvu u mě.
    Ahoj :-)

    OdpovědětVymazat