úterý 13. srpna 2013

Estonský kringel

Krásný večer vám přeji. Jak se dneska ochladilo, hned jsem dostala chuť něco upéct a protože máme rádi skořici v kombinaci s kynutým těstem byla volba jasná a já jsem upekla Estonský kringel. Tento moučník asi většina z vás bude znát, ale třeba se recept přeci jenom bude ještě někomu hodit.



250 ml mléka
50 g rozpuštěného másla
3 lžíce cukru krupice
1 celé vejce
500 g hladké mouky
2 lžičky sušeného droždí, nebo čerstvé na půl kila mouky
špetka soli


Náplň
8 polévkových lžic cukru krupice
1 vrchovatá lžíce skořice
100 g rozpuštěného másla


Těsto jsem zadělala v pekárně. Po vykynutí se těsto rozválí na tenký plát, potře rozpuštěným máslem a posype skořicí smíchanou s cukrem. Zatočí do rolády a ostrým nožem podélně rozřízne. Obě poloviny se stočí do spirály a spojí do věnečku. Než se nám vyhřeje trouba necháme věneček kynout a potom upečeme do hnědo zlaté barvy






7 komentářů:

  1. Hmm, už bych ho mohla konečně vyzkoušet:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, vypadá to jako úžasná dobrota. Miluji skořici, takže tvůj receptík určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  3. Peču ho a miluju ho!
    Krásný večer, Vlastičko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, tak předně poklona, vypadá výborně!! A moc děkuji za recept určitě vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, tak na tohle se taktéž chystám:) Dokonce to zkusím kváskové, když si teď pěstuji svůj:) Vypadá to skvěle, už se těším, až ho doma taky ochutnám..

    OdpovědětVymazat
  6. Také ho peču,moje babi ho pekla moc let zpět,jen se nřezal a bylo to jako závin, ale chutnal stejně!U tebe mám vše pohromadě nemusím hledat v sešitech,máš vše vynikající!Jsem ráda,že Tě mám!Daja

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam miluji,teď počkat 1,30 hod.v pekárně 😋🥮🥛

    OdpovědětVymazat