středa 14. září 2022

Chorvatsko podruhé - Dubrovník


 Dubrovník je pro mě srdeční záležitost. Už když jsem ho navštívila poprvé před dvaceti lety, doufala jsem, že se tam ještě jednou vrátím. Tenkrát krátce po válce na Balkáně byly ještě všude patrné pozůstatky bombardování, ale město se díky celosvětové pomoci rychle vzpamatovávalo a zažívalo pozvolný návrat turistů. Podruhé, před deseti lety jsem tam zažila neskutečný příval turistů a tak jsme prchli do postranních uliček a zažili jsme Dubrovník zase z jiného pohledu. Letošní dovolená pro mě byla dovolenou splněných přání a mezi ně do třetice znovu patřil Dubrovník. První dvě návštěvy se odehrávaly v rámci organizovaných zájezdů, ale letos jsme se vypravili na vlastní pěst. Nic jsme nenechávali na náhodě a dovolenou posunuli až na začátek září, abychom se tam vůbec vešli. Pokud se do Dubrovníku chystáte sami, je dobré si zajistit parkování do předu. Hromadná parkoviště jsou předražena a ceny se pohybují kolem 10 euro za hodinu. My jsme si na Google mapách našli soukromé parkoviště s cenou 10 euro za čtyři hodiny. Paní byla velice milá, pozvala nás k sobě domů do obýváku abychom si vyfotili úžasný pohled na staré město a poradila nám nejkratší cestu do centra cca 700 metrů a ještě nabídla občerstvení.

I když byl začátek září, horko bylo pořádné a lidí mraky. Chvílemi se ulice vcelku vyprázdnila, ale během chvíle se přihrnulo několik autobusových výprav. Lepší to bylo na hradbách, lehce pofukoval větřík od moře a při cenách vstupenky 250 Kun za osobu tam bylo mnohem méně lidí než dole ve městě. No a protože Dubrovník bez procházky po hradbách je jako Praha bez Hradčan a minule jsme tam kvůli horku nebyli nešlo odolat 😊 Procházka po hradbách je asi 5 km dlouhá, cestou je několik zastíněných občerstvení a ty rozhledy! Vstupné zaplatíte kartou, tak vás cena uzemní až doma když se podíváte na výpis z účtu 😂

Vstupné se platí i do Františkánského kláštera s Rajskou zahradou a historickou lékarnou.
No a teď vás zvu na procházku tímhle krásným historickým městem.























Dneska jsem to tu tak trochu zahltila fotkami, ale nemůžu si pomoct 😊
A když se tak na ně dívám, klidně bych trochu toho horka z minulého týdne brala. 
Přeji vám pohodové zářivě dny a děkuji za vaše zastavení
💗💗💗

3 komentáře:

  1. Vlasti, Dubrovník mám taky ráda, ale těch lidí. Měj se hezky, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. V Chorvatsku jsem byla několikrát, v Dubrovníku nikdy. Takže moc ráda jsem si fotky prolédla.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat