úterý 3. září 2024

Zapečený lilek

 Lilky jsem letos pěstovala poprvé a úroda ze tří rostlin je opravdu velká. Vyzkoušela jsem různé úpravy, ale nejvíc nám chutnal lilek zapečený se slaninou a rajčaty s česnekem z minulého receptu.


 2 menší lilky nakrájíme na 1 cm silné plátky, z obou stran je posolíme a necháme 15 minut "vypotit" potom je opláchneme, osušíme papírovou utěrkou a opečeme na suché pánvi. Opečené plátky lilku zlehka opepříme a naskládáme do olejem vymazané zapékací misky. Na každý plátek dáme lžičku pečených rajčat s česnekem a přiklopíme dalším plátkem, ten taky zlehka potřeme pečenými rajčaty, na ně dáme kousek anglické slaniny a posypeme strouhaným sýrem ( čedar, gouda, parmazán) Zapékáme asi 20 minut do zezlátnutí sýra.
Podáváme s pečivem a čerstvou zeleninou.





Přeji vám krásné dny děkuji za vaše zastavení
💚💚💚

5 komentářů:

  1. Tetkapernikarka
    Vlasti, tak já se přiznám, že jsem se ještě z lilkem nějak neskamarádila.
    Tvůj recept i výsledné foto vypadají krásně. A protože všechny recepty podle Tebe, které jsem vyzkoušela, chutnaly a jsou uloženy, je možné, že se skamarádím konečně i s lilkem 😄😄
    Měj se moc hezky😊🍀🌞 Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Lilek jsme ještě na talíři nikdy neměli. No, měla bych to napravit :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Tetkapernikarka
    Vlasti, s malým zpožděním Ti přeji vše nejlepší k narozeninám, hlavně pevné zdravíčko, štěstí a pohodu 🥂🍀🌹🌹🌹🩷😊 Alena

    OdpovědětVymazat