středa 14. července 2021

Pomíjivá krása denivek

 Denivky mají v naší zahradě spoustu prostoru.
Některé jsou mnoha leté trsy, ale většinu jsem loni při zakládání nových záhonů rozsázela a několik nových jsem dostala od sestry. Jsou to nenáročné trvalky, které snesou snad úplně všechno a každý rok i po přesazení se odmění záplavou květů.
Mají jen jednu vadu, každý květ vydrží otevřený pouze jeden den a odtud taky je jejich jméno. Letos snad díky nekonečným dešťům jsou květy opravdu velké a nádherně vybarvené. Nekvetou ještě zdaleka všechny, ale i tak se s vámi musím o tu pomíjivou nádheru podělit.









U nás celé odpoledne bouří a prší, denivky mají tu výhodu, že pevné květní stvoly vydrží i velký nápor větru a dnes deštěm ubitý květ vystřídá zítra nový.
A nakonec otázka. Co vy a denivky a trvalky vůbec. Pěstujete? Máte je v oblibě?

Přeji vám pohodové letní dny a děkuji za vaše zastavení :)

11 komentářů:

  1. Tak to je krása. Hotová botanická zahrada! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, denivky Ti krásně kvetou. My zahradu bohužel nemáme, ale líbily by se mi.

    OdpovědětVymazat
  3. Denivky mám jen oranžové, ale moc se mi líbí u Tebe ty bordó. Asi si je pořídím.
    Zahradu máš krásně kvetoucí.
    Klidnou sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, máš nádhernou zahradu a denivky jsou nádherné. Já se do denivek zamilovala předloni a od té doby si postupně pořizuji další. Vše začalo tou co máš na předposlední fotečce, pak přibyla žlutá a už závislost začala. Teď už jich mám sedm barev , ale u některých teprve čekám na první květ, tak jsem moc zvědavá.
    Vlasti, měj se krásně a přeji Ti prima neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, ta na předposlední fotce je ta dvacetiletá :) jsou to opravdu vděčné rostliny, které rychle narostou a dlouho kvetou. Ani mě všechny loni nasázené letos nekvetou, do některých mi při vichřici popadaly stromy a celé je rozlámaly tak si musím počkat na příští rok. I tobě prima neděli :)

      Vymazat
  5. Denivky jsou krásné, ale mám jen jednu barvu. Hodně se jich zdevastovalo při odvodnění domku a následné celkové rekonstrukci, ale i to málo co zůstalo mi dělá radost. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  6. WOW ...ty jsou krásné, Vlasti. Já mám jen ty nejobyčejnější v oranžové barvě.
    Měj se hezky :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Miluji "day lilies", bohuzel rostou moc velke na nasi zahradku. :-(

    OdpovědětVymazat
  8. Máme na zahradě jen ty oranžové, ale určitě se poptám i po jiných, jsou nádherné, zvláště ta tmavě fialová, ta teda je 👍 Zdravím 😊

    OdpovědětVymazat