pátek 25. října 2013

Podzimní dýňové řezy

Krásný podzimní večer Vám přeji!
Včera jsem upekla báječný koláč skoro podle Maryny, ale upravila jsem si množství na velký pekáč a suroviny podle toho co dům dal. Záměrně vkládám odkaz a můžete vyzkoušet oba a porovnat.





Nejdříve si připravíme dýňové pyré. Jednu menší dýni hokaido rozpůlíme, vyndáme jádra a nakrájíme na kostky neloupeme! V kastrůlku rozpustíme 50g másla, přidáme nakrájenou dýni, podlijeme vodou asi 100 ml přidáme špetku soli a dusíme asi 20 minut do měkka podle potřeby ještě trochu podlijeme. Měkkou dýni rozmixujeme a necháme vystydnout.

4 vejce
300g cukru
360g dýňového pyré
270g hladké mouky
1 lžička jedlé sody
1 lžička mleté skořice
1 lžička koření do perníku
1 lžička citrónové šťávy
50 ml mléka

Bílky vyšleháme do sněhu s citrónovou šťávou, zašleháme cukr a žloutky. Metličkou lehce vmícháme dýňové pyré. Mouku smícháme s kořením a sodou a zamícháme do vaječné pěny. Mě se těsto zdálo husté, tak jsem přidala 50 ml mléka.
Těsto nalijeme na velký hluboký plech vymazaný tukem a vysypaný moukou a pečeme asi 30 minut. Jestli je koláč pečený vyzkoušíme špejlí.

150g povidel rozmícháme s 2 lžícemi rumu a natřeme na horký koláč.

Krém:
200g lučiny
1 tvaroh
50g másla
2 lžíce cukru

Změklé máslo vyšleháme s cukrem, přidáme lučinu a tvaroh a vyšleháme. Natřeme na vystydlý koláč a polijeme čokoládou.

Po zatuhnutí krájíme nahřátým nožem na řezy a věřte, že se po nich jen zapráší :)


Přeji Vám všem báječný prodloužený víkend a pro dnešek se s Vámi loučím na jaře nasazenou primulkou, která v těchto dnech takhle vykvetla.


2 komentáře:

  1. Vlasti, dýňový jsem ještě nikdy nepekla a vypadá opravdu dobře. A tvoje primulka, ta si myslí, že bude jaro :o)
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, já ještě nikdy žádnou dýňovou buchtu nejedla, ta tvoje vypadá báječně a lákavě. Zatím jsem se bála experimenovat s dýní, ale asi to přeci jen zkusím. Hezký víkend Anny

    OdpovědětVymazat