úterý 18. června 2013

Žloutkové věnečky

Žloutkové věnečky jsem dlouho nedělala, nemohla jsem asi najít ten správný recept prostě se mi nikdy moc nepovedly. O víkendu u nás byla pouť a když jsem hledala co bych upekla, padl mi do oka jednoduchý recept na Maminčiných receptech a dílo se podařilo a tady jsou - tedy byly :)



Na odpalované těsto si připravíme:
250 ml vody
125 g HERY
220 g polohrubé mouky
špetka soli
Rovná kávová lžička prášku do pečiva
5-6 vajec podle velikosti

Na krém:
600 ml mléka
2 vanilkové pudinky
2 žloutky
350 g másla
4 lehce navršené polévkové lžíce cukru
trochu rumu



Vodu svaříme se solí a herou, po rozpuštění hery nasypeme najednou mouku s práškem do pečiva a mícháme dokud těsto není hladké a nelepí se na hrnec. Po vychladnutí vmícháme postupně jedno vejce za druhým.
Těsto naplníme do cukrářského sáčku a stříkáme věnečky na plech vymazaný sádlem.
Troubu vyhřejeme na 230 stupňů, na dno stříkneme lžíci vody rychle vložíme věnečky a pečeme. Prvních 15 minut troubu nesmíme otevřít jinak věnečky spadnou. Potom snížíme teplotu na 200 a dopékáme dalších 15 minut. Ještě teplé věnečky prořízneme a necháme vystydnout.

Z mléka, pudinkových prášků, žloutků a dvou lžic cukru uvaříme krém do horkého vmícháme 100 g másla, přetáhneme potravinářskou fólií aby se neudělal škraloup a necháme vystydnout. Máslo vyšleháme se zbytkem cukru a postupně zašleháváme po lžících pudinkový krém. Nakonec zašleháme trochu rumu. Krémem plníme věnečky a nakonec je posypeme práškovým cukrem.


5 komentářů:

  1. Jsou dobré, ale to odpalované těsto je makačka:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti,věnečky máš výstavní ! To musí být lahoda :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Vlasti, věnečky mám moc ráda!!! A ty Tvoje vypadají nádherně!!

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, právě jsem si uvařila kávu - jeden by se mi teď tak hodit...vypadají úžasně!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,děkuji ,mnohokrát za recept,věnečky jsou naprosto luxusní i když jsem místo ztuženého tuku použila sádlo

    OdpovědětVymazat