pátek 26. října 2012

Pšenično žitný chléb se semínky

Tenhle chlebík je nejlepší zadělat v domácí pekárně na program těsto a následně ho upéct v troubě, díky olivovému oleji by měl vydržet dlouho měkký a vláčný, ale u nás jsme to ještě nezjistili, mizí dřív než stačí vystydnout.



Do pekárny vložíme suroviny v tomto pořadí:
330 ml vody
4 lžíce olivového oleje
2 kávové lžičky soli
1 kávová lžička cukru
400 g hladké mouky
200 g žitné celozrnné mouky
4 lžíce semínek, já mám nejraději slunečnicová
2 lžičky sušeného droždí

Pekárnu zapneme na program těsto, pokud chceme péct chleba v troubě, zkontrolujeme při hnětení hustotu těsta, v tomto případě je potřeba mít těsto pevnější, aby se nám bochníček v troubě nerozjel. Bochníček necháme ještě asi dvacet minut kynout, potřeme ho olivovým olejem a pečeme asi 50 minut ve vyhřáté troubě na 170 stupňů.
Pokud se rozhodneme pro pečení klasicky v pekárně, zapneme na program celozrnný chléb a víc si pekárny nevšímáme.
Na fotce je chleba samozřejmě krájen v horkém stavu, proto je tak otrhaný, vystydnout u nás prostě nemá šanci :)


6 komentářů:

  1. vypadá lákavě.... tu vůni cítím až sem:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to mě nenapadlo, dělat těsto v pekárně a poté chléb upéct v normální troubě. Asi to budu muset vyzkoušet, nelíbí se mi ty hranaťáci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, já takhle peču chleba často, hlavně když chvátám, ušetřím tím minimálně hodinu času oproti zdlouhavému procesu v pekárně.

      Vymazat
  3. Ahoj
    No tak to tedy určitě ukládám a vyzkouším.Hezký den Marťula

    OdpovědětVymazat