úterý 11. června 2024

Krafferova zahrada

Uplynulý víkend byl víkendem otevřených zahrad a já jsem s velkou radostí zase po letech navštívila Krafferovu zahradu v Jindřichově Hradci. Původní barokní zahrada v centru města. Později soukromé zahradnictví a za totality komunální služby daly téhle kouzelné zahradě poslední ránu. Moc nepomohl ani pronájem zahrady trvalkové školce Florianus a nakonec zde mělo být vybudováno parkoviště. Naštěstí tahle poslední varianta nedopadla, zahrada má nové nájemce, je téměř denně veřejnosti přístupná a žije to tam na 100%.
Za těch pár let prošla zahrada neskutečnou proměnou a obnovou a nachází si tam cestu návštěvníci všech generací. Srdce každého zahradomilce, který tuto zahradu znal v minulých letech musí zaplesat.
Nepřísluší mi rozepisovat se tady o historii a obnově zahrady, ale pokud vás to zajímá navštivte její oficiální stránky dozvíte se tam spoustu zajímavostí😉
 
 














 
A třeba takovouhle kytku vám v zahradě uvážou 
 
 

Bylo to obyčejné sobotní dopoledne strávené v neobyčejné zahradě. V zahradě s duší a pohnutým osudem. Jsem ráda, že se i v dnešní uspěchané době dějí takové malé zázraky.
Pokud vás prázdninové cesty zavedou do Jindřichova Hradce určitě se tady zastavte. Třeba jen tak posedět ve stínu starých stromů a kochat se pohledem z některé terasy.
 💚💚💚

3 komentáře:

  1. Zahrada je opravdu kouzelná. Do Jindřichova Hradce mám naplánovaný výlet o prázdninách, tak třeba to vyjde. Díky za ukázku a pohodové dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  2. otevřené zahrady mám moc ráda..Sv.

    OdpovědětVymazat
  3. Tam by se mi líbilo !
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat