neděle 6. listopadu 2022

Dýňový koláč-pumpkin pie

 Tak ještě jeden podzimní recept přidám, protože jestli jste ještě tenhle koláč neochutnali, musíte to hned napravit! Recept opět od Báry- Máma peče doma.


Těsto:
250 g hladké mouky
1/2 lžičky kypřícího prášku
100 g cukru krupice
1 lžička skořice
1 vejce
125 g másla z lednice
💛💛💛
Náplň:
600 g dýňového pyré z dýně hokaido
300 g zakysané smetany
1 lžička skořice
1 lžička perníkového koření
3 vejce
175 g cukru krupice
špetka soli
1 pol. lžíce škrobu ( já jsem použila bramborový)



Postup:
Dýni na pyré nakrájíme na kostky a uvaříme ve vodě. Uvařenou dýni scedíme a ihned rozmixujeme na pyré, které necháme vychladnout.

Máslo se všemi suchými surovinami zpracujeme na drobenku, nejlépe to jde ve food procesoru, přidáme vejce a rychle vypracujeme těsto, které dáme na hodinu do lednice.

Všechny suroviny na náplň smícháme, škrob přidáme na konec a já jsem hmotu ještě rychle projela tyčovým mixérem aby se všechno opravdu pěkně propojilo.

Těsto vyválíme na placku a vložíme do formy o průměru 25 cm a vtlačíme ho hlavně do boků. Když nám kousky těsta po zarovnání zbydou, můžeme z nich upéct na koláč ozdoby.

Dýňovou náplň nalijeme na těsto a dáme péct do trouby vyhřáté na 160 stupňů. Po třiceti minutách pečení zvýšíme teplotu na 170 stupňů a pečeme dalších 30 minut. Po hodině pečení koláč z trouby vyndáme a necháme zcela vystydnout. Podáváme se šlehačkou, ale výborný je i jen tak 




Byla to moje premiéra a koláč se opravdu podařil a chutnal báječně. Úroda dýní byla letos bohatá a tak dýňovým receptům ještě asi konec nebude

💛💛💛

Přeji vám pohodový nedělní večer a děkuji za vaše zastavení

3 komentáře:

  1. Vlasti, koláč vypadá báječně !!! Máš moc hezkou podzimní výzdobu , líbí se mi i ta háčkovaná dečka . Já se konečně pustila opět do tvoření a háčkuji dečku.
    Vlasti, měj se krásně , přeji pěkné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak zase další dobrota. Ještě máme kouse věnce s jablky a skořicí a už je tu zase lákadlo.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Koláč vypadá skvěle a jistě i výborně chutnal. Už několikrát se mi stalo, že mne zaujal obrázek na Pinterestu, obvykle nějaká dobrůtka a bylo to od Vás, Vlasti. Jste šikulka a fotky máte krásné Alena

    OdpovědětVymazat