neděle 18. srpna 2019

Vrchní Orlice

Když jsem plánovala naši dovolenou v Orlických horách, byl dalším z míst které jsem chtěla navštívit kostel sv. Jana Nepomuckého ve Vrchní Orlici. Nechtělo se nám jen tak dojet autem a tak jsme vyrazili pěšky jako na pouť. Z Bartošovic, sice po asfaltce, ale s výhledy na okolní kopce a vesnice v Polsku nám těch pět kilometrů uteklo jako voda.


Schylovalo se k bouřce, ostatně jako každý den toho týdne, k bouřce, která nás ale nikdy nedohnala :)


Překvapilo mě, že byl kostel otevřený, někde jsem četla, že se otevírá pouze při bohoslužbách a taky byl vyzdobený, jak kdyby v něm před pár dny byla svatba.
Myslela jsem, že je kostel prázdný, jak u takhle zdevastovaných staveb většinou bývá a o to víc jsem byla překvapena. Původní dřevěné kůry, lavice... všechno je na svém místě a zoufale volá po opravě.








Cedulka která mě zaujala hned za dveřmi a po návratu domů jsem i já přispěla svou troškou na záchranu tohoto kostelíku



Tak zatím sbohem Vrchní Orlice a třeba někdy i na shledanou v lepších časech.


9 komentářů:

  1. Krásný kostelík. I poškozený má své kouzlo. Snad přispívá i to, že stojí vlastně ve volné přírodě.
    Hezký začátek týdne, Ilona.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko on stojí na vršku nad vesničkou, tedy jestli se těch pár domků tak dá nazvat, je to úplné pohraničí, ale pomalu se už i tam vrací život.

      Vymazat
  2. Vlasti, kostel znám, je na kouzelném místě, často se v něm dělají svatby. Snad se i on dočká...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko přesně, kouzelné místo, před bouřkou doslova mystické, byla by veliká škoda, kdyby se kostel nepodařilo zachránit.

      Vymazat
  3. Měla jsem tu čest tam před pár dny také stát, taky před bouřkou...Kdo to nezažil, těžko génius loci tohoto místa pochopí zcela .
    Moc děkuji za návrat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani přesně! Tohle jsou místa, která nestačí vidět,která se musí zažít a já jsem strašně ráda, že se mi to letos podařilo určitě budu dlouho vzpomínat.

      Vymazat
  4. Měla jsem tu čest tam před pár dny také stát, taky před bouřkou...Kdo to nezažil, těžko génius loci tohoto místa pochopí zcela .
    Moc děkuji za návrat.

    OdpovědětVymazat
  5. Vlasti, úžasné místo a druhá fotka je nádherná. Mám ráda stavby s geniem loci a z této opravdu dýchá. Snad se kostelík dočká opravy, je moc zajímavý.
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat