úterý 24. srpna 2021

Tvarohové řezy a zahrada v srpnu

 Při pohledu z okna to vůbec nevypadá, že je ještě pořád srpen a na vlastní kůži už vůbec ne.
A tak proč si na zlepšení nálady z podzimního počasí neupéct nějakou dobrotu.
Tentokrát jsem sáhla hodně hluboko do archivu svých receptů. Tohle je moučník mého dětství a mládí a nepekla jsem ho už roky. Je to úplně jednoduchý rychlý moučník, který zvládne i větší dítě.


Těsto na velký plech:
500 g hladké mouky
200 g HERY
3 celá vejce
100 g cukru moučka
1 prášek do pečiva

Ze všech surovin vypracujeme těsto a dáme ho odpočinout do ledničky.
Mezitím si připravíme náplň:
1 vanilkový pudink
500 ml mléka
2 polotučné tvarohy
1 vanilkový cukr

Z mléka a pudinkového prášku uvaříme klasický pudink. Tvarohy vyšleháme s vanilkovým cukrem a zašleháme do nich teplý pudink. Těsto rozdělíme na dvě části. Vyválíme placky velikosti plechu a mezi ně natřeme tvarohovou náplň. Pečeme asi 45 minut do růžova ve vyhřáté troubě na 180 stupňů.
Na lehce vystydlý moučník namažeme polevu:

200 g moučkového cukru
70 g změklého másla
5 lžic rumu
Vymícháme hladkou polevu.
Mě moučník hodně vychladl a poleva se mi neroztekla, použila jsem tedy na dozdobení vidličku.
A jako bonus můžeme řezy ozdobit čerstvým ovocem


Než přišla studená fronta s podzimním počasím byla zahrada jeden květ, teď už to je horší.





A sklízíme...





Snad se počasí ještě umoudří a dočkáme se babího léta.
Přeji vám pohodový poslední srpnový týden a děkuji za vaše zastavení :)

7 komentářů:

  1. Moučník vypadá nádherně a určitě i výborně chutná. Ale jednoduchý a rychlý tedy určitě není.

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, moc se mi líbí ten leknín a jeho nádherná barva ! Úrodu máš parádní a moučník samozřejmě též, něco podobného taky peču. Ráda jsem nakoukla. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Vlasti, moučník vypadá lákavě a musí být moc dobrý.
    Obdivuji úrodu ze zahrady i kytičky. Také doufám, že se ještě dočkáme teplých dnů.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, často dělám ten tvarohový krém, tak proč nevyzkoušet i takové řezy.
    Kochám se tvou zahradou - ta dýně, tak tedy je!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Krásna záhrada a zaujímavý koláč :-)
    Pekné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, že kdysi jsem podobné řezy pekla. Asi se do nich zase pustím.
    Zahradu máš krásnou. Je tedy pravda, že současné počasí trochu škodí i v naší zahradě.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Vlasti, řezy vypadají k nakousnutí a zahrada ještě lépe. Krásně ti to kvete a ta úroda...brambor jsem letos taky pár měla, ale kanadským borůvkám se u nás nedaří. Taky přeju krásný poslední prázdninový týden;-)

    OdpovědětVymazat