čtvrtek 17. listopadu 2011

Tlačený perník

Krásné sváteční odpoledne mé drahé návštěvnice.
Tak co říkáte na tohle extra sváteční inverzní počasí? No co naplat, ven to neláká, tak jsem dnešní dopoledne využila na výrobu dalších tlačených perníků z těsta, které jsem včera zadělala. Některé jsou dělané na přání, některé na jarmark na který se dcera chystá příští týden a některé jsem udělala do obchůdku na FLÉRU

A pokud nevíte, jak se takové perníky dělají, nafotila jsem postup. Těsto, které musí být velice tuhé a dokonale vypracované se tlačí do dřevěných forem. Potom se nožem opatrně ořízne do požadovaného tvaru.











Hotové perníky se vyskládají na plech a nechají dvacet čtyři hodin odpočívat.




Potom se pomalu pečou, spíš suší, až mají krásně zlatou barvičku, když jsou skoro upečené, potřou se rozšlehaným žloutkem a ještě chvíli zapečou. No a hotový perníček si můžete pověsit na vánoční stromeček, nebo si s ním třeba ozdobit košík upletený z papíru  :))






13 komentářů:

  1. Ahoj Vlasti, jsou krásné.
    Hezké odpoledne
    Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, je to nádhera! Máš překrásné formičky a umíš to s nimi!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Vlasti, to je tak krásný příspěvek v tomto předvánočním čase...hltám doslova každou fotečku. Já je zkoušela vloni, ale moc se mi těsto nepovedlo a nebyl vidět motiv...
    Bohužel na ně nemám dobrý recept...
    Přeji příjemný, sváteční večer a děkuji za zprávičku...Soňa

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, ty jsou úžasné!!!! Hezké dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné perníčky, takové formičky jsem neviděla. Jenom škoda, že to přes monitor i nevoní :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Vlastičko děkuji za návštěvu, já se na perníčky strašně těším a jsem ráda, že mohu nakukovat pod pokličku tvoření. Přeji pěkný víkendíček. Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Soničko,udělat těsto na tyhle perníčky není žádná sranda, musíš mít opravdu kvalitní tmavý med od včelaře v žádném případě kupovaný v obchodu no a potom už jenom vychytat ten správný poměr mouky a medu a koření, nevzdávej to tyhle perníčky za to opravdu stojí, sice si na nich nepochutnáš, ale je to úžasná voňavá dekorace :))

    Hani, perníčky už jsou na cestě, doufám, že v pořádku dorazí, dneska mi psala paní, které jsem je posílala v pondělí že došly v pořádku tak snad i ty tvoje :))

    OdpovědětVymazat
  8. Vlasti, pernicky su nadherne...uz som davno pokukovala po takych drevenych formickach...ale u nas som sa s nimi zatial nestretla, asi zle pozeram :) takze budem mat otvorene oci, lebo toto je velka krasa..pa

    OdpovědětVymazat
  9. VLASTIČKO, TO JE NÁDHERA.
    MOC SE MI PERNÍČKY LÍBÍ.
    MĚJ SE PĚKNĚ.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné perníčky, určitě potěší všechny smysly...voňavé, hebké, chutné a krásné.
    Taky si asi takové formičky pořídím.
    Díky za tip:)

    OdpovědětVymazat