pátek 3. května 2013

Makový koláč se švestkami

Tenhle koláč mě poprvé zaujal u Lenky Včelky a potom jsem ho našla ještě tady. Mám to tak, že když někde najdu zajímavý recept, vrtá mi hlavou tak dlouho dokud ho nevyzkouším. Někdy chutná míň a už se k němu nevracím a někdy to dopadne tak, že přibude další stálice v naší kuchyni a s tímhle koláčem to bude na sto procent. Kombinace máku a švestek je dokonalá a společně s kynutým těstem... no vyzkoušejte sami, co vám budu povídat. Bohužel jsem v mrazáku našla zbytek už docela přebraných švestek, tak na pohled koláč není žádná sláva, ale na chuti to nevadilo. Až budou čerstvé švestky nebudu troškařit a upeču rovnou dva.


Suroviny na těsto:

400 g hladké mouky
100 g másla
60 g cukru
170 ml mléka ( v receptu je 150, ale mě se zdálo tuhé)
1/2 kostky kvasnic
špetka soli
1 vejce + 1 žloutek

Náplň:
100 g mletého máku
80 ml mléka
2 lžíce povidel
50 g cukru

Napůlené švestky







Ze surovin zaděláme klasické kynuté těsto a necháme ho na teplém místě pěkně nakynout. Mezitím svaříme mléko, kterým spaříme namletý mák a vmícháme povidla a cukr.
Švestky vypeckujeme a napůlíme.



Těsto vyklopíme na vál a vyválíme na placku, kterou rozřízneme na tři pruhy, každý pruh pomažeme makovou nádivkou a svineme jako závin. Formu na koláč vymažeme máslem a vložíme do ní pěkně do spirály válečky naplněné mákem, které spojíme. Mezi těsto vložíme půlky švestek a upečeme ve vyhřáté troubě do zlatohněda.




3 komentáře:

  1. Už jsem u Lenky nad receptem slintala. Miluju kombinaci švestek a maku. Jen nemám ty švestky, budu muset počkat do podzimu!

    OdpovědětVymazat
  2. Nám také moc chutnal :-)
    Ahoj a hezký sluníčkový víkend. Lenka.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně se ti povedl! Už se začínám těšit na švestky:-)

    OdpovědětVymazat