neděle 3. března 2013

Korunové koláčky







A ještě po delší době přidávám jeden receptík.Na podobné koláčky jsem měla recept od manželovy tety, ale 10 žloutků na jednu dávku koláčků mi přišlo skoro hodně tak jsem je mockrát nedělala. Před časem jsem ale objevila od pohledu úplně stejné koláčky na Maminčiných receptech a po upečení jsem zjistila, že chuťově jsou srovnatelné a navíc déle vydrží krásně vláčné-tedy pokud náhodou zbydou :)A tady je ten recept:
korunové koláčky

500 g polohrubé mouky
42 g kvasnic
špetka soli
2 vejce
250 ml mléka
6 lžiček krystalu
125 g stoprocentního tuku

Nádivka: 250 g tvarohu, 1 žloutek, rozinky, cukr dle chutiPostup
  
Z teplého mléka, cukru a kvasnic necháme vzejít kvásek. Do mísy dáme mouku se solí, celá vejce a na hrubém struhadle nastrouhaný tuk. Vlijeme kvásek a zpracujeme ve vláčné těsto. Necháme pořádně vykynout. Lžící vykrajujeme kousky, plníme tvarohovou nádivkou, klademe na plech, potřeme vejcem a posypeme drobenkou. Ve vyhřáté troubě upečeme dorůžova.Já jsem těsto zadělávala v domácí pekárně.






4 komentáře:

  1. Překrásné sněženky,u nás ještě nevykoukly tak jdu aspoň psát receptík:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Píšu si, Adam tvarohové miluje!
    Moc zdravím, Vlasti!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Suprrrrrrrrr!Budou se mi jistě hodit!!!Daja

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, koláčky vypadají nachlup stejně, jako dělávám, ale teď si ne a ne vzpomenout, jestli je to ten samý recept, jsou výborné a u nás se jí ještě horké a když náhodou nějaké zbydou do druhého dne, tak jsou také vynikající. Zdravím,
    Marcela

    OdpovědětVymazat